خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم سبزوار مطرح کرد:

گزارشات کاغذی مشکلات مردم را حل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۷۷

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت : ما دچار یک دور باطل گزارش دهی به یکدیگر شده ایم در حالی که آنچه ما در روستاها و در میان مردم می بینیم با آنچه در این گزارشات ارائه می شود بسیار متفاوت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، علی اصغر عنابستانی در جلسه ویدیو کنفرانس مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی، پس از قدردانی از پیگیری مسئله اشتغال در استان از سوی استاندار خراسان رضوی، گفت: از ظرفیت‌های به وجود آمده حاصل از اجرای طرح توسعه مثلث اقتصادی به نحو شایسته استفاده نمی شود‌ .

علی اصغر عنابستانی به بازدید خود از ۴۰ روستا طی سه روز گذشته اشاره کرد و ضمن انتقاد از برخی فعالیت‌ها و تاکید بر اصلاح فرایندها یادآور شد: ایده صندوق‌های خرد یکی از بهترین ایده‌های ایجاد شده در شهرستان‌ها است.

عنابستانی با انتقاد از بی توجهی کارخانه های بزرگ منطقه به ایجاد صنایع پایین دستی و بحث توسعه منطقه افزود: درسال ۱۳۸۷ کارخانه سیمان در منطقه محروم سبزوار با تسهیلات دولتی با هدف آنکه مشکلات بیکاری منطقه را بر طرف کند ایجاد شد ، اما بعد از ۱۲ سال از تاسیس این کارخانه هیچ اقدامی برای منطقه صورت نگرفته و متاسفانه این کارخانه نه تنها به نفع منطقه نبوده بلکه موجب تخریب منطقه نیز شده است.

نمابنده مردم سبزوار در مجلس خطاب به استاندار افزود: اگر کارخانه سیمان به توسعه منطقه نپردازد و به این روند بی تفاوتی ادامه دهد من به عنوان نماینده مردم جلوی فعالیت آن را می گیرم و نمی گذارم خاک منطقه را به توبره بکشند.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی کارخانه گلدشت که روزی برند برتر منطقه در حوزه تولید محصولات لبنی بوده است گفت : این کارخانه الان تبدیل به لانه کبوترهای منطقه شده است ، مشکلات متعدد در جامعه باعث شده اعتماد مردم به ساختارهای نظام از بین برود .

عنابستانی ادامه داد: بروکراسی اداری و روند طولانی صدور مجوز‌ها مانع از ورود سرمایه گذاران و کارآفرینان می شود.

بهروز محبی دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی غرب خراسان رضوی نیز بر فعال‌کردن ظرفیت‌های مختلف تأکید کرد و گفت: اهتمام جدی مدیران و مسئولان حداقل توقعی است که مردم از ما دارند.

محبی با بیان این که از پتانسیل‌های موجود باید حمایت کرد،ادامه داد: یکی از مشکلات شهرستان سبزوار تعداد زیاد بیکاری جوانان تحصیل کرده است وعدم تخصص و مهارت‌های لازم است.

احمد برادران فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز با اشاره به هم افزایی به وجود آمده در استان گفت: با همکاری خوبی که در سطح شهرستان به وجود آمد، توانستیم مقام برتر در استان را در سال گذشته کسب کنیم.

احمد برادران به اضافه‌شدن دو معین اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: تشکیل ۸ مورد فعالیت فرهنگی و ۱۸ مورد صندوق خرد روستایی با مشارکت ۴۰۰ نفر و ایجاد اشتغال برای ۶۸۷ نفر از دیگر فعالیت‌های معین‌های اقتصادی بوده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه نماینده ولی فقیه درسبزوار به عنوان ناظر بر عملکرد این اضلاع نسبت به همکاری مجلس و دولت در سال جهش تولید ابراز امیدواری کرد و افزود: با وجود مشکلاتی که کرونا ایجاد کرده است، باید برای رونق کسب و کار بیش از پیش تلاش کنیم.

در این جلسه نماینده کارخانه سیمان سبزوار به شرایط بحرانی بیماری ،قطعی گاز ورکود اقتصادی اشاره کرد و افزود: اصل کارماحفظ اشتغال موجود بوده است که با مدیریت به موقع درشرایط بحران توانستیم، اشتغال موجود را نگه داریم.

نماینده مزرعه مروارید نیز در این جلسه از تشکیل دبیرخانه معین اقتصادی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲ کانون و صندوق خرد همیاری تشکیل شده است و زنجیره ارزش در تولید گیاهان دارویی، کارخانه سلامت محور،شرکت دانش بنیان راه ابریشم و ارتباط وشناسایی افراد سرمایه گذار و کارآفرین از دیگر فعالیت‌های در دست انجام است.

نماینده شرکت تعاونی مهرنشانی روداب نیز از قرارداد با شرکت تبریز برای بهره‌گیری از مواد اولیه برای افراد روستایی گفت و یادآور شد: بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دستمزد برای این فعالیت‌های خانگی در نظر گرفته شده است.

نماینده بانک صنعت و معدن نیز به عنوان دیگر معین اقتصادی از سه فقره تسهیلات مصنوعات چوبی، فلزکاری و گیاهان دارویی برای اشتغال به کار ۵۰ نفر خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹، ۷ فقره تسهیلات ایجادی برای عرقیات گیاهی، آرد، تولید دوربین‌های مدار بسته، هواساز، تولید کابل قطعات برای خودرو، برش کاری لیزری و تولید و بسته‌بندی چای در نظر گرفته شده است.

علی اکبرلبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی نیز گفت: سبزوار به‌طور کلی عملکرد برتر و خوبی در حوزه معین‌های اقتصادی را در استان دارد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز