خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار خرم‌دره هشدار داد:

آب و سبزی آلوده از عوامل شیوع آلتور هستند/ شهر به دلیل بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۵۶

معاون فرماندار خرم‌دره گفت: ورود آب‌های سطحی به برخی از اراضی کشاورزی خرم‌دره نگران‌کننده است.

به گزارش ایلنا، شاهپور رضا کاظمی صبح امروز (۱۲ تیر) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرم‌دره با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری آلتور، اظهار کرد: این بیماری در سال‌های ۷۷ و ۹۰ خاطره بدی از خود در خرم‌دره به جای گذاشت.

 وی با اشاره به ورود آب‌های سطحی به برخی از اراضی کشاورزی شهرستان خرم‌دره، یادآور شد: این امر نیازمند توجه جدی و چاره‌اندیشی است و برای حل مشکل نیز باید هدایت آب‌های سطحی درست انجام شود.

کاظمی با تاکید بر اینکه به جای حل مسئله نباید مرثیه‌سرایی کرد، گفت: باید تلاش شود با توجه به حساس بودن فصل، جلوی آبیاری مزارع با آب‌های سطحی گرفته شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ماست، ادامه داد: یکی از مواردی که باعث می شود قانون‌شکنان از شکستن قانون ترسی نداشته باشند، مماشات با افراد خاطی است.

کاظمی، آب آلوده و سبزی را یکی از دلایل اصلی شیوع التور عنوان کرده و افزود: رها شدن آب‌های سطحی در سطح شهر می‌تواند در این زمینه مشکل‌ساز باشد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری سبزی‌فروشان غیرمجاز در خرم‌دره، تصریح کرد: اگر فعالیت این دسته از سبزی‌فروشان مجاز است، باید مکانی برای فعالیت آن‌ها در نظر گرفته شده و این موضوع در اسرع وقت حل و فصل شود.

معاون فرماندار خرم‌دره با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان در زمینه کرونا، ادامه داد: کرونا تمام نشده است و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، ممکن است شاهد افزایش آمارها باشیم.

وی با بیان این‌که بسیاری برخی از کادر درمان و بهداشت درگیر این بیماری شده‌اند، ادامه داد: این امر سبب نشده است که این فرشتگان نجات این روزها دست از خدمت برای مردم بردارند.

در ادامه این جلسه نیز رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌دره با اشاره به احداث فوریت‌های ریلی برای اولین‌بار در خرم‌دره، اظهار کرد: امیدواریم این امر گام موثری در رفع نیازهای شهرستان در این حوزه باشد.

جلیل کریم‌خانی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جراحی محدود در خرم‌دره، گفت: تهاتر زمین این مرکز انجام شده و امیدواریم که کارهای نهایی نیز انجام شود تا شاهد آغاز به کار این مرکز باشیم.

این مسئول با اشاره به این‌که خرم‌دره پانسیونی برای استقرار پزشکان متخصص ندارد، یادآور شد: یکی از خیرین شهرستان قطعه زمینی برای این امر اهدا کرده که این پانسیون در چهار طبقه احداث و در اختیار متخصصان قرار خواهد گرفت.

کریم‌خانی با اشاره به این‌که ماشین‌هایی که در حوزه عرضه محصولات کشاورزی، فعالیت می‌کنند چند سالی است که موجب افزایش دغدغه‌ها در حوزه بهداشت و درمان شده‌اند، اظهار کرد: راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار می‌تواند گام مهمی در این راستا بر حل این مشکل ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز