خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش دما در کشور از فردا/ گرد و غبار و بارش‌های رگباری در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۴۲

کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز روند افزایش دما در اغلب نقاط کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا،  محمد اصغری، با اعلام این خبر افزود: امروز شرایط برای وقوع رگبار‌های نسبتاً قابل توجه در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان از جمله نیک شهر، سراوان، فارس، کهنوج، ایرانشهر حتی در شرق استان هرمزگان یعنی ارتفاعات حاجی آباد فراهم است.

وی گفت: در شمال غرب به ویژه مناطق شمالی آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل به ویژه در خلخال شرایط کاملاً برای وقوع بارش‌های قابل توجه مهیاست.

اصغری افزود: در سواحل دریای خزر هم بارندگی خواهیم داشت و گیلان، مازندران و با تاخیر در گلستان بارش به شکل پراکنده اتفاق خواهد داد و در ادامه بارش‌ها در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گفت: پدیده دیگر حاکمیت باد‌های ۱۲۰ روزه است که از امشب در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی شکل می‌گیرد و منجر به خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

وی افزود: وزش باد را در ساعات بعد از ظهر در جنوب سمنان، شمال اصفهان، جنوب تهران، مرکزی، البرز، یزد نیز خواهیم داشت و در ادامه در کرمان، خراسان شمالی و رضوی این شرایط حاکم خواهد شد.

اصغری گفت: به واسطه وزش باد، آب‌های جنوب شرق کشور نیز به ویژه سواحل دریای عمان مواج است و از فردا باید منتظر روند افزایش دما با شیبی ملایم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز