خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبرداد:

کمبود تخت‌های آی.سی.یو برای بیماران کرونایی/ 10 شهرستان در وضعیت قرمز/ برخلاف باور عموم کودکان نیز قربانی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۰۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و مرگ و میر بر اثر این بیماری در استان تقاضای افزایش تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) و دستگاه‌های ونتیلاتور (کمک تنفسی) را داریم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نیکبخت روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان افزود: وضعیت ۱۰ شهر استان قرمز است و تاکنون بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا بستری شده‌اند.

وی با اشاره به فوت ۲۲۰ شهروند لرستانی بر اثر کرونا ادامه داد: ۴۱ درصد از این تعداد زن بوده‌اند و بر خلاف باور عموم کودکان نیز قربانی این بیماری شده‌اند.

وی بیان کرد: ۴۲ هزار و ۵۸۴ نمونه گیری انجام شده و خرم آباد، دورود، بروجرد و ازنا بالاترین درصد ابتلا و مرگ و میر را دارند.

وی تصریح کرد: در سنین بالا مرگ بیشتر است اما از ۶۰ سالگی به بالا تعداد مرگ تصاعدی بالا رفته گرچه به تازگی افرادی از ۳۰ تا ۴۵ سال هم بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه گاهی با کمبود تخت آی سی یو روبرو می‌شویم، ادامه داد: امکان افزایش تخت های مراقبت ویژه و کمک تنفس درخواست اصلی استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز