خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد:

۴۰ متهم در آتش‌سوزی‌های زاگرس دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۶۶۱

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از دستگیری ۴۰ متهم در آتش‌سوزی‌های زاگرس خبرداد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی عباس نژاد با بیان اینکه بررسی‌ها حکایت از مشکوک بودن آتش سوزی‌های اخیر در زاگرس دارد، گفت: ۴۰ متهم در ارتباط با آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های زاگرس دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: دستگاه قضایی و سازمان جنگل‌ها و مراتع به دنبال روشن شدن ابعاد و حقایق این آتش سوزی‌ها هستند و نتایج پس از بررسی قضایی اعلام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به کمبود تجهیزات اطفاء حریق در جنگل‌های ایران، گفت: دولت کمک‌های خوبی برای خرید تجهیزات اطفاء حریق در اختیار منابع طبیعی قرار داده است.

سرهنگ علی عباس نژاد افزود: تجهیزات اطفاء حریق به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد ریال خریداری شده است که در اختیار منابع طبیعی استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای اطفای حریق در جنگل‌های شمال یک دستگاه بالگرد در پاییز امسال به استان مازندران اختصاص خواهد یافت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها با تایید نگرانی در مورد افزایش قاچاق چوب پس از اجرای قانون طرح تنفس و ممنوعیت برداشت چوب از جنگل، گفت: کاهش تولید چوب، عدم امکان واردات چوب، بازدارنده نبودن برخورد‌های قضایی و بالا بودن قیمت چوب در بازار از جمله دلایل قاچاق چوب در حال حاضر است.

عباس نژاد با بیان اینکه فقط در فصل بهار امسال بیش از ۲ هزار قاچاقچی چوب در کشور دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند، گفت: میزان جرایمی که برای این قاچاقچیان سابقه دار در نظر گرفته می‌شود با میزان جرم همخوانی ندارد و باید شدیدتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز