خبرگزاری کار ایران

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان خبر داد:

اصفهان یک گام مانده تا دریافت لوگوی شهر دوستدار کودک

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۶۰۷

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان یک گام دیگر به دریافت لوگوی کاندیداتوری شهر دوستدار کودک نزدیک شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید احمد حسینی نیا با اشاره به اینکه اصفهان مرحله پایلوت شهر دوستدار کودک را گذرانده و اکنون درحال دریافت لوگوی کاندیداتوری شهر دوستدار کودک است، اظهار کرد: شهر اصفهان دو سال پیش به عنوان نخستین پایلوت شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف انتخاب شد.

وی ادامه داد: اصفهان اولین شهری بود که زمینه تعامل بین دولت و دیگر ذینفعان را با ایجاد ساختار حقوقی و وضعیت سنجی فراهم کرد. از جمله سهم بران این موضوع می توان به نهادهای مدنی، دانشگاه ها، رسانه ها، بخش خصوصی و سازمان هایی که با حوزه کودکان و نوجوانان مرتبط هستند، اشاره کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان افزود: در نتیجه تعامل شهرداری با دستگاه ها و بخش های مرتبط با این حوزه، مشارکت کودکان ارتقا یافت به گونه ای که شفاف سازی فرآیند ایجاد شهر دوستدار کودک در همه مراحل ارزیابی، تعیین اهداف، اجرا، تعیین شاخص های شهر دوستدار کودک سبب شد تا برنامه اقدامات اجرایی شهر دوستدار کودک و ابزارهای پایش آن با مشارکت کودکان و همه سهم بران به تصویب بخش های مرتبط برسد.

وی با بیان اینکه روش ایجاد شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف طی فرآیندهای مشخصی تدوین می شود، گفت: شهرهای دوستدار کودک با مراحلی از جمله نظارت و ارزیابی شهرها، تصمیم گیری و تدوین برنامه و ارزیابی تاثیرات این برنامه ها در زندگی کودکان ایجاد می شود.

وی ادامه داد: بعد از امضای تفاهم نامه بین شهرداری و وزارت کشور، شهر مورد نظر در مرحله پایلوت شهر دوستدار کودک قرار می گیرد و در این مرحله نشان رسمی به شهرها اعطا نمی شود.

حسینی نیا افزود: برند شهر دوستدار کودک زمانی از سوی یونیسف به شهرها اعطا می شود که شهر همه مراحل را با موفقیت گذرانده باشد به این معنا که بعد از طی کردن مرحله پایلوت و دریافت نشان کاندیداتوری، در نهایت شهر مورد نظر به شبکه شهرهای دوستدار کودک ملحق می شود.

وی اظهار کرد: در شهر دوستدار کودک اولویت ها، حقوق کودکان و نظرها و نیازهای آنها در سیاست ها و برنامه ریزی های عمومی در نظر گرفته می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: چشم‌انداز ابتکار شهر دوستدار کودک این است که همه کودکان و جوانان باید بتوانند از کودکی و جوانی خود لذت ببرند و از طریق احقاق حقوق خود در شهر و اجتماع محلی خود، توانایی‌ های بالقوه خود را به طور کامل بالفعل کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز