خبرگزاری کار ایران

فرد نگهدارنده عقاب طلایی در نیشابور روانه دادگاه شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۵۸۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور از فردی که اقدام به نگهداری غیر مجاز عقاب طلایی در این شهرستان کرده بود و روانه دادگاه شد، خبر داد.

به گزارش ایلنا از نیشابور، محمد مهدی نوربخش در تشریح این خبر گفت: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی در یک انبار کارگاه عمرانی اقدام به نگه داری غیر مجاز یک بهله عقاب طلایی کرده است بلافاصله مامورین یگان حفاظت محیط زیست نیشابور با همراهی نیروهای انتظامی نیشابور به محل اعزام شدند. 

وی در ادامه افزود: پس از بازرسی از این کارگاه یک بهله عقاب طلایی کشف و ضبط گردید و بر همین اساس پرونده تخلف تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی پرونده به مراجع قضایی شهرستان نیشابور معرفی شد. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور با بیان اینکه متاسفانه برخی از شهروندان به تصور اینکه پرندگان شکاری دارای ارزش اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: برخی اقدام به نگه داری پرندگان نموده در حالیکه گونه های حیات وحش از جمله پرندگان شکاری تنها دارای ارزش اکولوژیکی بوده و حمل، نگهداری و خرید فروش گونه های حیات وحش از جمله پرندگان شکاری مشمول پرداخت جرایم خواهد بود. 

نگهداری هر گونه حیات وحش اعم از پرندگان شکاری، پرندگان خشکزی و آبزی، پستانداران وحشی، خزندگان و دوزیستان ممنوع بوده و  شهروندان محترم در جهت حفظ ذخایر ارزشمند زیستی از جمله پرندگان وحشی تخلفات در زمینه نگهداری، خرید و فروش و حمل و نقل گونه های وحشی را به اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز