خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۷۰ درصد بناهای تاریخی خراسان رضوی در معرض تهدید حفاران غیر مجاز

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۵۶۶

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ۷۰ درصد بناهای تاریخی استان در معرض تهدید حفاران غیر مجاز قرار دارد.

سرهنگ محمد علی مدیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: استان خراسان رضوی بیش از 11 هزار اثر در حوزه میراث فرهنگی دارد که از این تعداد تنها هزار و 600 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به پراکندگی و تعدد آثار تاریخی استان تجهیزات و نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان را ناکافی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با تعاملی که بین فرماندهان انتظامی شهرستان ها ، دهیاران و شوراهای اسلامی وجود دارد توانسته ایم بخشی از این کمبود را جبران کنیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی حفظ و حراست از آثار تاریخی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کسانی که به آثار تاریخی تعرضی داشته باشند و مورد تخریب قرار دهند یگان حفاظت میراث فرهنگی بدون هیچ گونه اغماضی با متخلفین برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

مدیر گفت: در سه ماهه اول امسال 27 مورد حفاری غیرمجاز در استان داشته ایم که در این راستا 10 پرونده قضایی تشکیل و 39 نفر حفار غیر مجاز  دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند و 60 مورد آثار تاریخی کشف شده است که بیشترین آن سفال بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز