خبرگزاری کار ایران

خلیلی اردکانی:

اختصاص 4 هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل بزرگراه شمالی توسط هیات دولت

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۴۳۱

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج از تخصیص اعتبار 4 هزار میلیاردی هیات دولت برای بزرگراه شمالی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین خلیلی اردکانی با اشاره به نامه تصویب هیات وزیران که توسط معاون اول رئیس جمهور در خصوص تامین اعتبار بزرگراه شمالی مکاتبه شده است، اظهارداشت: در جلسه هیات وزیران مصوب شد تا شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی مجاز است با حفظ مالکیت دولت برای اجرای ادامه آزاد راه همت- کرج حد فاصل جاده چالوس تا آزاد راه کرج- قزوین در مسیر کنار گذر شمالی کرج را با تخصیص 17 هزار میلیارد ریال تامین مالی کند.

این مسئول در شورای شهر کرج افزود: هزینه کرد اعتبارات باید در تامین منابع مالی، انجام طراحی، تکمیل مطالعات، خدمات مهندسی وپایش کیفی ، بهره برداری و انتقال آن هزینه شود.

 رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای اسلامی شهر کرج افزود: آیین نامه اجرایی قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشورنسبت به انعقاد قرارداد واگذاری با شرکت احداث ، نگهداری و بهره برداری و انتقال آزاد راه کنارگذر شمالی کرج به طول 6/17 کیلومتر ادامه همت تا حدفاصل جاده چالوس تا آزادراه کرج- قزوین به سهامداری شهرداری کرج که در این تصویب نامه شرکت طرف قرارداد نامیده می شود و اجاره اخذ عوارض دارد با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام می شود.

خلیلی اردکانی بیان کرد: هزینه های مربوط به تملک اراضی انجام شده و باقی مانده واقع در مسیر آزاد راه بر اساس قیمت کارشناسی و با تایید شرکت طرف قرارداد تامین و هزینه تملک اراضی موضوع این تبصره به سرجمع آورده شرکت طرف قرارداد اضافه می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این قرار داد از محل طرح با عنوان مشارکت در احداث آزاد راه تهران -کرج (ادامه اتوبان همت) قابل انجام است و تامین مبلغ 4 هزار میلیارد ریال از منابع مالی مورد نیاز از محل منابع طرح مصوب شده است.

خلیلی اردکانی عنوان کرد: امیدواریم با عنایت ویژه دولت نسبت به تقاضای مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز و حمایت معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه پاسخ مثبت بگیریم تا نسبت به ادامه پروژه قطارشهری بتوانیم در این دولت دستاورد خوبی داشته باشیم.

وی از پیگیری های استاندار و اعضای کمیسیون عمران و شهردار کرج تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز