خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تیم‌های بازرسی فعالیت صنوف در گناوه را نظارت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۳۳۷

مسئول روابط عمومی کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونای شهرستان گناوه گفت: تیم های بازرسی فعالیت صنوف در این شهرستان را نظارت می کنند.

بهروز شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: تیم های بازرسی ستاد مقابله باکرونا شامل فرمانداری، مرکزبهداشت، اتاق اصناف، پلیس اماکن انتظامی وتعزیرات حکومتی تشکیل و بر فعالیت صنوف نظارت می کنند.

شهابی افزود: روزانه ۳۰ واحد صنفی در دو نوبت صبح و عصر به صورت دقیق توسط تیم‌های چهار نفره بازرسی و نظارت می‌شوند که تاکنون قریب ۸۰٪ صنوف در سامانه خود اظهاری سلامت ثبت نام کرده و به منظورتامین سلامت خود و مراجع کنندگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند‌.

وی ادامه داد: مردم نقش موثری درکاهش موارد ابتلا و سرعت انتشار ویروس کرونا دارند که می توانند با اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی کمک شایانی به کادر درمان کنند و با الزامی شدن ماسک برای افراد توسط ستاد ملی مقابله با کرونا شایسته است تا قطع کامل بیماری شهروندان با بازرسان همکاری مطلوبی داشته باشند‌‌.

شهابی بیان داشت:  هر شهروندخود یک بازرس است و می تواند با رعایت اخلاق و اصل قانون مداری درصورت لزوم، تخلفات را به واحدهای صنفی یادآور شود تا به وظیفه حقوق شهروندی خود در قبال سلامت جامعه عمل کرده باشند و چنانچه نیاز به حضور بازرسین برای پیگیری موضوع باشد ضمن تماس باشماره تلفن ۱۲۴ گزارشات خود را اعلام کنند.

مسئول روابط عمومی کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: ۴ اصل زدن ماسک برای فروشندگان و مراجع کنندگان به واحدهای صنفی، استفاده از مواد ضد عفونی کننده به صورت مرتب در سطح واحدهای صنفی، اخذ کد رهگیری سلامت و ارائه خدمات بر اساس پروتکل های بهداشتی اعلام شده و همکاری با بازرسین مد نظر است که انتظار می رود همچون گذشته شاهد همکاری مطلوب ازجانب صنوف باشیم.

شهابی گفت: صدور اخطاریه تعطیلی و پلمپ اصناف متخلف برای پیشگیری از ویروس کرونا یک ضرورت است زیرا اجرای دستورالعمل های بهداشتی به صورت مستمر از طریق مصاحبه های شنیداری و گفتاری به اطلاع عموم رسیده است که ضمن تقدیر از صنوف در پیشگیری از کرونا، چنانچه واحد صنفی از اجرای قانون استنکاف کند به عنوان واحد متخلف شناخته شده و به موجب مصوبه ستاد مقابله با کرونا شهرستان و دادستانی بدون فوت وقت پلمپ و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز