خبرگزاری کار ایران

گسترش حمل‌ و نقل عمومی راهکاری برای کاهش ترافیک هسته مرکزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۲۷۵

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر قزوین گسترش حمل‌ و نقل عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شیما زرآبادی پور در نشست شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، اظهار کرد: هسته مرکزی شهر قزوین از آنجا که دربرگیرنده بافت سنتی و تاریخی است، سیاست کلی و البته بهترین راهکار برای گشایش گره‌های ترافیکی آن به ویژه در ساعات اوج ترافیک، گسترش حمل‌ و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد.

به گفته سرپرست معاونت ترافیک شهرداری، در مباحث سخت‌افزاری و فیزیکی اقداماتی از جمله اصلاح هندسی، تنظیم زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی، کنترل حمل‌ونقل عمومی، ایجاد مسیرهای دوچرخه، نصب علائم عمودی و افقی و زیرساخت‌های مناسب توسط شهرداری انجام  شده است.

زرآبادی پور افزود: با وجود رعایت و ایجاد تمام زیرساخت‌های مربوطه، به دلایلی مانند کاهش شدید ظرفیت معابر مرکزی، عدم اعمال قانون، اشغال ایستگاه‌های ناوگان حمل‌ ونقل عمومی به وسیله خودروهای شخصی و همچنین انسداد برخی مسیرهای دوچرخه به وسیله دستفروشان و مغازه‌داران شاهد بی‌نظمی و پس‌زدگی در ساعات اوج ترافیک هستیم که با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم، انتظام ‌بخشی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه در مباحث ترافیکی باید بحث روانی ناشی از ترافیک را جدی گرفت ، یادآورشد : تشویق و ترغیب شهروندان به خودداری از استفاده از خودروی شخصی به ویژه تک‌سرنشین و همچنین جایگزینی تاکسی و اتوبوس از راه‌های مهم کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر است.

این مسئول با بیان اینکه طرح ساماندهی خیابان امام خمینی(ره) یکی از طرح‌های ترافیکی مرکز شهر است ، یادآور شد: با در نظر گرفتن مباحث میراثی و واحدهای تجاری آن اجرایی می‌شود و برای آن برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت ترافیک شهرداری ادامه داد: در طرح بلندمدت علاقه به اجرای برنامه‌هایی مانند احداث تراموا، پیاده راه و طرح ترافیک محدوده تاریخی داریم، در میان‌مدت می‌توان طرح ترافیک ساعتی و خط ویژه شرقی غربی را در آن اجرا کرد و در کوتاه‌مدت نیز مناسب‌سازی پیاده‌روها و افزایش جذابیت پیاده‌روی از برنامه‌هایی است که اجرای آن می‌تواند مفید باشد.

زرآبادی پور به اجرای کمربندی نسیم شمال اشاره کرد و گفت : نسیم شمال محوری است که از سال‌های گذشته گلایه‌های فراوانی درباره آن به شهرداری می‌شد در حالی که متولی اصلاح آن شهرداری نبود اما به دلیل اجرا نشدن پروژه کمربندی شهر از سوی نهاد مسئول، در نهایت با تصمیم مسئولان ارشد استان و به منظور بهبود عبور و مرور و رضایتمندی شهروندان، بهسازی این محور به شهرداری قزوین واگذار شد.

وی با بیان اینکه تمهیدات ترافیکی ویژه برای بهسازی محور نسیم شمال اتخاذ شده است ،اظهار کرد: به منظور اجرای هرچه بهتر طرح  وظایف دستگاه‌ها مشخص و به هر حوزه ابلاغ شده است و نصب تابلوهای انحراف مسیر در بخش‌های درون و برون‌شهری به وسیله شهرداری با همکاری اداره راهداری انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه آماده تهیه طرح جامع کاهش تصادفات شهری هستیم، افزود: به منظور بررسی و تحلیل وضعیت تصادفات قزوین و رسیدگی به آن پیشنهاد می‌کنیم شورای پایش تصادفات استان با محوریت استانداری تشکیل شود و آمادگی خود را برای راه‌اندازی کمیته فنی آن در شهرداری بر مبنای آمار و اطلاعات موجود در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین اعلام می‌کنیم.

سرپرست معاونت ترافیک شهرداری تصریح کرد: آمار فوتی‌های تصادفات درون‌شهری نگران‌کننده است و افزایش تلفات جانی ناشی از تصادفات به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و طرح جامع کاهش تصادفات قزوین باید به صورت پژوهشی و تحلیلی انجام شود.

زرآبادی پور به ارتباط تنگاتنگ شهرداری قزوین با پلیس راهور اشاره کرد و افزود : این معاونت با تمام توان برای کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن با پلیس همکاری می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز