خبرگزاری کار ایران

یاوری به ایلنا خبرداد:

"بوزین" و"مره خیل" در هفتمین روز متوالی همچنان در آتش می سوزد

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۲۲۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ادامه آتش سوزی در جنگل های "بوزین" و "مره خیل" در ارتفاعات پاوه برای هفتمین روز متوالی خبرداد.

فریدون یاوری درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل به خبرنگار ایلنا، گفت: متاسفانه به‌رغم  تلاش‌هایی که در این چند روزه انجام شد، هنوز آتش مهار نشده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: روز گذشته در کنار جاده‌ در منطقه "بوزین" و"مره‌خیل"  آتش بر ایجاد کردیم که امیدواریم با این آتش‌برها بتوانیم  مانع از گسترش آتش سوزی  به سایر ارتغاعات کوهستانی شویم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر آتش به این جاده برسد به احتمال زیاد خاموش خواهد شد، افزود: امیدواریم آتش امروز به جاده برسد و بتوانیم آن را مهار کنیم.

یاوری از حضور نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه یاد کرد و افزود: قرار است امروز حدود 30 نفر از ورزشکاران استان و همچنین نیروهای تازه نفس  نیز برای کمک به مهار آتش به منطقه اعزام و جای گزین نیروهای قبلی شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه بالا بودن ارتفاع آتش که در برخی نقاط به بیش از یک متر نیز می‌رسد را یکی از دشواری‌ها دانست و ادامه داد: در چنین شرایطی حتی کارکرد دمنده هم با محدودیت مواجه می‌شود.

یاوری افزود: از سوی دیگر شیب این محدوده زیاد و دره‌ها عمیق است و حضور نیرو‌های انسانی در عمق دره به دلیل تجمع دود می‌تواند باعث خفگی آنها شود.

او با بیان اینکه خوشبختانه در جریان این آتش‌سوزی به گونه‌های جانوری منطقه آسیبی وارد نشده، گفت: عمده جانوران این منطقه مانند شوکا و یا حتی پلنگ که در "بوزین" و "مره‌خیل" ثبت شده، بزرگ جثه هستند و از همین رو به محض دیدن آتش به مناطق مجاور که امن است، فرار می‌کنند.

یاوری اضافه کرد: به دلیل آتش سوزی در مناطق سخت گذر و سیب های تند دره ای امکان استفاده از بالگرد را غیرممکن کرده است. آخرین برآورد خسارت هنوز همان هزارو 400 هکتار است و بعد از اطفاء آتش سوزی برآورد اصلی را اعلام خواهیم کرد و علت آتش سوزی نیز همچنان در دست بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز