خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان:

۱۴ تور گردشگری غیر مجاز در قزوین شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۲۱۱

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: ۱۴ تور غیر مجاز در استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون شناسایی شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، نادر محمدی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در تورهای گردشگری علاوه بر استانداردهای مصوب تورگردانی، نظارت دقیق بر نحوه اجرای تورهای گردشگری و برخورد جدی با تورگردانان متخلف از ابتدای سال جاری در دستور کار ناظران حوزه معاونت گردشگری استان قرار گرفته است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون با همراهی هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، پلیس اماکن و دادستانی از ادامه سفر چهار تور گردشگری غیر مجاز به مقصدهای گیلان و زنجان به دلیل عدم توجه به تذکرات و تکرار تخلفات جلوگیری به عمل آمد و گردانندگان ۱۰ تور غیرمجاز نیز شناسایی و به آنها اخطار کتبی ارائه شد که در صورت تکرار تخلف و عدم رعایت استانداردهای لازم از ادامه فعالیت آنها در حوزه گردشگری جلوگیری خواهد شد.

محمدی، نداشتن بیمه نامه سفر و مجوز آژانس‌های خدمات مسافرتی و راهنمای تور مورد تائید و عدم رعایت شئونات اسلامی را از مهم ترین تخلفات صورت گرفته توسط تورگردانان عنوان و تاکید کرد: بر اساس آئین‌نامه نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب از سوی این اداره کل هستند و فعالیت سایر  واحدها خارج از این چارچوب غیر مجاز است و گردشگران باید با آگاهی کامل نسبت به ثبت نام در تورهای گردشگری اقدام کنند.

وی از گردشگران و هم‌استانی‌ها خواست در صورت مشاهده  هرگونه تخلف در خصوص فعالیت تورگردانان با تلفن ۳۳۶۸۵۰۲۴ واحد نظارت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تماس بگیرند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز