خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

مسئله اعتیاد بانوان و کاهش سن اعتیاد باید تخصصی بررسی شود/ نباید اجازه داد تا معتادان در مراکز شهری جولان دهند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۱۶۷

استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه مسئله اعتیاد بانوان و کاهش سن اعتیاد جزو مسایل بسیار مهم است که ناهنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد، اظهار کرد: این مسایل باید در نشست‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی به درستی کنکاش شده و نسخه‌های درمان برای آن پیچیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا پورمحمدی، در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان اینکه تعدادی از مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر زمین مانده است، گفت: کمپ نگهداری معتادان زن با وجود قول‌های مساعد بنده و مسئولان مرکزی در اسفند ماه سال گذشته هنوز به سرانجامی نرسیده است؛ جای گلایه و تامل دارد و باید مسئول این شورا در این خصوص اقدامات فوری انجام دهد.

وی با بیان اینکه مسئله اعتیاد بانوان و کاهش سن اعتیاد جزو مسایل بسیار مهم است که ناهنجاری‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال دارد، اظهار کرد: این مسایل باید در نشست‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی به درستی کنکاش شده و نسخه‌های درمان برای آن پیچیده شود.
استاندار آذربایجان ‌شرقی تاکید کرد: راه اندازی مرکز نگهداری معتادان زن نیاز مبرم استان است، در رسانه‌های گروهی قول‌هایی در این خصوص داده شده است که پس از گذشت چندین ماه خبری از آن نیست، از عملکرد این شورا گلایه‌مندم، باید جدیت و حساسیت‌ها را برای اجرایی کردن این وعده‌ها بالا برد.

وی پرداختن به موضوع مواد مخدر را حیاتی و لازمه توسعه جامعه عنوان کرد و افزود: مراجعه 80 هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی به مرکز ماده 16 آمار بالایی است که اگر هر فرد با سه عضو خانواده درگیر باشد، بخش بزرگی از جمعیت استان را شامل می‌شود و برنامه ریزی برای درمان و پیشگیری از اعتیاد اجتناب ناپذیر است.

استاندار آذربایجان شرقی، شیوع ویروس کرونا طی ماه‌های گذشته را از جمله عوامل مشاهده معتادان متجاهر در سطح استان بیان و اضافه کرد: پذیرش این افراد به مدت سه ماه است که مرکز ماده 16 از ممنوع شده، اما نباید اجازه داد تا معتادان در مراکز شهری جولان دهند.

وی، واگذاری پشتیبانی مرکز ماده 16 به بهزیستی آذربایجان شرقی یا شهرداری تبریز را حساس خواند و افزود: در این زمینه باید با برگزاری جلسات کارشناسی تمامی جوانب امر سنجیده شده و سپس تصمیم نهایی گرفته شود.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام بیش از پیش برای مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در استان، گفت: باید توجه کرد که بخشی از قاچاق مواد مخدر مربوط به مسایل اقتصادی بوده و اضمحلال درونی جامعه به لحاظ اجتماعی و فرهنگی در این زمینه بسیار مهم و حیاتی بوده و هدف اصلی دشمنان نیز بر همین اصل استوار شده است.

پورمحمدی از آذربایجان شرقی به عنوان استان پاک در زمینه موادمخدر یاد کرد و گفت: بر اساس آخرین آمارها، میزان شیوع مواد مخدر در این استان بیش از یک درصد جمعیت است، در حالی که میانگین کشوری آن بیش از پنج درصد است.

وی در ادامه خواستار جدیت بیشتر شورای هماهنگی مبارزه با موادر مخدر استان شد و گفت: منکر خدمات این شورا نیستیم و با وجود مشکلات شدید مالی در طی سال‌های گذشته برنامه‌های مناسبی تدارک دیده شده است، اما باید توجه کرد که هنر مدیریت در چنین مواقع سخت و دشواری آشکار می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در خاتمه با انتقاد از برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هر شش ماه یک بار، خاطرنشان کرد: باید جلسات این شورا با فاصله زمانی اندک برگزار شود تا رسیدگی‌ها نیز تسریع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز