خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

نیمی از مبتلایان به کرونا کمتر از 50 سال دارند/ مجالس عروسی و عزا عامل اصلی افزایش کرونا/ احتمال اعمال محدودیت های جدید

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۱۳۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متوسط سن مبتلایان به کووید19 را 52 سال و متوسط سن فوتی‌های این بیماری را 72 سال عنوان کرد و گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد هر جا که مردم در جاهای غیرضروری مانند مجالس عزا و عروسی شرکت کرده و یا مراسم عزا را به صورت غیر قانونی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها برگزار کرده‌اند، تعداد مبتلایان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین صومی با تشریح آخرین وضعیت شهرستان‌های آذربایجان شرقی، گفت: شهرستان‌های اهر، بناب، هریس، چاراویماق، میانه و تبریز به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارند.

وی از شناسایی بیش از 400 مورد مثبت کووید19 در طول 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: همچنین در این مدت هفت نفر نیز فوت شده‌اند، متوسط فوتی‌های هفته گذشته روزانه هشت الی 9 نفر بود.

وی ادامه داد: 50 درصد مبتلایان و 10 درصد فوتی‌ها زیر 50 سال هستند، متوسط سن مبتلایان به کرونا را 52 سال و متوسط سن فوتی‌های این بیماری 72 سال است و در طول 24 ساعت گذشته 160 نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و 114 نفر نیز ترخیص شده‌اند که آمار نشان می‌دهد تعداد بستری‌ها نسبت به تعداد ترخیص شده‌ها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 185 بیمار در بخش آی. سی. یو بستری بوده و 111 نفر نیز با استفاده از دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند، تعداد کل بیماران بستری بیمارستان‌های استان 733 نفر است.

وی مجموع کل مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان شرقی نزدیک به 19 هزار نفر عنوان کرد و گفت: ابتلای قطعی این تعداد به کرونا با تست پی. سی. آر تایید شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش برگزاری مجالس عروسی و عزا در افزایش آمار مبتلایان، اظهار کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد هر جا که مردم در جاهای غیر ضروری مانند مجالس عزا و عروسی شرکت کرده و یا مراسم عزا را به صورت غیر قانونی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها برگزار کرده‌اند، تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تاکید کرد: گذاشتن ماسک در جیب مانند این است که در جلسه امتحان سئوالات را به‌دلیل قرار داشتن خودکار در جیب‌مان جواب ندهیم.

صومی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک آن هم به طور صحیح بسیار موثر بوده و قرار دادن آن در جیب یا کیف زمینه را برای آلوده کردن آن فراهم می‌کند، از خیل عظیمی از مردم که توصیه‌ها را رعایت می‌کنند، قدردانی می‌کنم، اگر آنان رعایت نمی‌کردند، وضعیت بدتر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور معاون وزیر بهداشت و مدیر مبارزه با بیماری‌ها، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص اعمال محدودیت‌ها و فراگیر شدن استفاده از ماسک پیشنهاداتی ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز