خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد ؛

اعلام محدودیت های جدید کرونایی در هفت شهر هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۱۱۱

استاندار هرمزگان به تشریح محدودیت های جدید کرونایی در این استان پرداخت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس،فریدون همتی شب گذشته، اظهار کرد: در استان هرمزگان تا اوایل خردادماه مناسب بود اما از خردادماه شرایط متفاوت شد.

وی با بیان اینکه حساسیت‌ها در بین جامعه کاهش پیدا کرد و برگزاری مراسم عروسی و مجلس ختم سبب افزایش ابتلا به کرونا شد، افزود: هرمزگان یک ایران کوچک است و در تمامی فعالیت های اقتصادی هرمزگان در کشور برندی است پس شرایط متفاوتی دارد.

همتی اضافه کرد: ردیابی و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته نشان می دهد، عموما ریشه در مجالس عروس، ختم و دورهمی و عدم رعایت پروتکل ها است.

وی با اشاره به اینکه زنان خانه‌دار بیشترین ابتلا به کرونا را در بین زنان در هرمزگان را به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: باید رسانه ها زنگ هشدار را به صدا دربیارند و اگر مردم رعایت کنند، می توانیم با دغدغه کمتر عبور کنیم.

همتی با بیان اینکه محدودیت های سه و چهار نیز در هرمزگان به مدت یک هفته اعمال می شود، ادامه داد: هفت شهر هرمزگان از جمله بندرعباس، حاجی آباد ، قشم، رودان، بندرلنگه و میناب و کیش قرمز اعلام شده است و بنا داریم از جمعه هفته جاری شهرها را تعطیل کنیم.

وی ادامه داد : مردم اگر رعایت کنند، مطمئنا می‌توانیم با دغدغه کمتری از این موضوع عبور کنیم.هرمزگان از جمله استان‌های قرمز است و برای بندرعباس بیشترین دغدغه را داریم.

همتی گفت: ما محدودیت‌ها و تعطیلی‌های گروه 3 و 4 را آغاز خواهیم کرد و حتی بنا داریم برای روز جمعه واقعا از مردم بخواهیم که مطلقا از منازل بیرون نیایند.

به گزارش ایلنا، دو گروه شغلی و صنفی مشمول اعمال تعطیلی و محدودیت در هرمزگان بدین شرح‌اند:

گروه 3 شامل: دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما، تأتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کاهش زمان فعالیت مترو و حمل و نقل درون شهری، مساجد و مصلی‌ها و برگزاری آزمون‌های حضوری

گروه 4 شامل: برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌‌ها، باشگاه‌های ورزشی ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، انجام دورکاری شاغلین گروه حساس، کافه، قهوه‌خانه، چایخانه و مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی سالنی.

همچنین با اعلام دکتر حریرچی، معاون وزیر بهداشت و درمان با توقف کلیه فعالیت های بازار سرپوشیده و بازار روز و کاهش کارکنان تا سقف پنجاه درصد و مرخصی بیماران زمینه ای دستگاه های اجرایی موافقت شد.

قرار است امروز چهارشنبه جزئیات بیشتری از شکل و شیوه اعمال محدودیت‌ها در هرمزگان نیز اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز