خبرگزاری کار ایران

انجام عمل جراحی تومور قاعده جمجمه در بیمارستانی در لامرد فارس

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۰۹۲

رئیس مرکز آموزشی درمانی حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد از انجام عمل موفقیت آمیز، خارج کردن میکروسکوپی تومور قاعده جمجمه، با تعرفه دولتی در این مرکز آموزشی درمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، فریبرز غفارپسند جراح و متخصص مغز و اعصاب،ستون فقرات و دیسک بیمارستان جدید لامرد گفت: خانم ۲۸ ساله از اهالی بخش علامرودشت لامرد با علایم تشنج، کاهش بینایی چشم چپ به این مرکز  مراجعه کردند که در معاینه بالینی، فشار مغز بیمار بالا بود و همچنین فلج عصب‌های دو و سه مغزی مشهود بود که پس از تصویربرداری‌های تخصصی سی تی اسکن و ام.آر.آی،  تشخیص تومور مغزی قاعده جمجمه برای وی محرز شد.

وی افزود : در یک عمل جراحی 4 ساعته به روش میکروسکوپی و تخصصی در کف جمجمه، این تومور با موفقیت خارج شد.

این جراح و متخصص مغز و اعصاب در ادامه حال عمومی بیمار را مطلوب گزارش کرد و گفت: بیمار مذکور در حال گذراندن دوره بهبودی در آی سی یو مغز و اعصاب بیمارستان جدید لامرد است.

وی بیان کرد: این تومور های مغزی نسبتاً خوش خیم بوده ولی در مکان حساسی بین اعصاب جمجمه‌ای بویایی، بینایی و اعصاب حرکات چشم واقع شده که اگر به موقع درمان نشود ممکن است بیمار دچار فلج اندام ها، از بین رفتن بینایی،  و نهایتا مرگ مغزی شود.

  غفارپسند تصریح کرد : انجام اعمال جراحی مننژیوم های مغزی به روش میکروسکوپی و با استفاده از روش ها و امکانات پیشرفته در مرکز آموزشی درمانی حاج محمود حاج حیدر لامرد با تعرفه دولتی، انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز