خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان:

برای حل مشکل کم آبی کشاورزی گیلان طرح های کوتاه مدت و بلند مدت اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۹۱۳

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت:برای حل مشکل کم آبی کشاورزی گیلان طرح های کوتاه مدت و بلند مدت اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از رشت،مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت: سد سپیدرود 754 میلیون متر مکعب آب دارد و تاکنون بیش از یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب از آب این سد برای کشاورزی مصرف شده است.

وحید خرمی با اشاره به اینکه شالیزارهای محدوده ای از غرب استان شامل شهرستان های فومن ، شفت ، صومعه سرا ، ماسال و بخش هایی از دو شهرستان رضوانشهر و انزلی از تونل انتقالی معروف به کانال فومنات آبیاری می‌شود افزود : قابلیت انتقال آب این کانال 33 تا 35 متر مکعب بر ثانیه است که باتوجه به وجود حدود 55 هزار متر مربع شالیزار در این محدوده ، 30 درصد کمتر از نیاز آن است.

وی با تاکید بر کمبود زیرساخت های لازم برای انتقال آب بیشتر از این کانال ، گفت : آب مورد نیاز باید از منابع محلی همچون رودخانه ها ، آب بندان ها و چاه های موجود در منطقه و در برخی موارد با اجرای برنامه های نوبت بندی تامین شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان تامین کمبودهای آب کشاورزی مناطق مختلف به ویژه منطقه فومنات را منوط به توسعه زیرساخت ها عنوان کرد و افزود : لایروبی آب بندان ها و اصلاح دریچه های مسیر انتقال برای کاهش هدررفت آب راهکارهای کوتاه مدت محسوب میشود اما به مرور زمان با اجرای طرح های بلند مدت و بهره مندی از سدهای لاسک و شفارود می توان مشکل آب این مناطق را به حداقل رساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز