خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ماسک می‌تواند تا 90درصد از ابتلا به کرونا پیشگیری کند/مجبوریم مکان‌هایی را که رعایت نمی‌کنند، پلمب و تعطیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۹۰۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریزگفت:بارها گفته شده است که اصول اساسی لازم برای کنترل بیماری استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست‌ها و حفظ فاصله اجتماعی هوشمند هست. هر چند وضعیت کنونی نسبت به دو هفته گذشته کمی بهتر شده است، اما کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عباسعلی درستی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار کرد: امروز ویروس در همه جا پخش شده است، هر کسی از خانه بیرون می‌آید، باید ماسک بزند. استفاده از انواع ماسک‌ها می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر باشد و حتی تا 90 درصد نیز پیشگیری کند.

وی افزود: فاصله اجتماعی یک الی دو متری باید در هر جایی و با هر فردی حفظ شود، بسته به نوع فعالیت و در هر جایگاهی چه به عنوان شاغل و چه به عنوان مراجعه کننده باید دستورالعمل‎های مختص آن شغل و مکان را رعایت کنیم.

درستی بیان کرد: متاسفانه حدود 30 درصد از کسانی که از تاکسی استفاده می‌کنند و تعداد بسیار کمی رانندگان تاکسی به ماسک مجهز هستند و حدود 40 درصد افراد در اتوبوس‌ها و 50 درصد افراد در بانک‌ها از ماسک استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر اماکن و اصناف، اظهار کرد: برخلاف میل باطنی بهداشت، نظارت‌ها را بیشتر و تشدید کرده‌ایم و مجبوریم مکان‌هایی را که رعایت نمی‌کنند، پلمب و تعطیل کنیم. از هفته بعد نظارت‌ها را تشدید و سخت گیرانه خواهیم کرد.

وی در پایان بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دست‌ها و ضد عفونی آنها با مواد الکلی تایید شده تاکید کرد و گفت: هم مردم و هم مسئولان واحدهایی که مردم برای دریافت خدمات به آن‌ها مراجعه می‌کنند باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز