خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان :

۱۳ طرح آبخوان‌داری در استان زنجان اجرا شده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۸۰۴

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان ، با اشاره به اجرای طرح های آبخوان داری در مناطق مختلف استان به ویژه در دشت‌های بحرانی گفت: می توان عطش این مناطق را با اجرای طرح آبخوان داری تا حد قابل قبولی کاهش داد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، خلیل آقاجانلو، گفت: با اجرای طرح های آبخوان داری آب های سطحی و روان که امکان هدر رفت آنها بالا است، به آب های زیرزمینی و منابع آبی ارزشمند تبدیل می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان، با تاکید بر این که آبخوان داری نقش مهمی در کاهش خسارات سیل، کم آبی و خشکسالی دارد گفت: در حال حاضر 13 طرح آبخوان داری در استان اجرا شده است.

وی افزود: با انجام مطالعات و شناسایی مناطق بحرانی و همچنین با اجرا و تکمیل پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در مناطق مختلف استان به ویژه دشت های بحرانی سیلاب ها مدیریت می شود.

به گفته مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حال حاضر 4 پروژه با اعتبارات استانی و همچنین اعتبارات صندوق توسعه ملی از سال 1398 در حال اجرا است که شاخص ترین آن ها طرح آبخوان داری روستای چهرآباد در شهرستان زنجان است.

این مقام مسئول از افتتاح این طرح در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: سال گذشته با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی  حدود  100 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به منظور اجرای طرح های مهم اختصاص یافت که سهم استان زنجان از این اعتبار حدود 26 میلیارد تومان بود.

وی افزود: امسال نیز از محل صندوق توسعه ملی حدود 16 میلیارد تومان برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز