خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان:

برای تحقق جهش تولید باید برنامه‌ریزی ویژه‌ داشته باشیم/افزایش صادرات گیلان با وجود تحریم، نشانه امنیت تولید در استان است

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۷۵۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: افزایش بیش از دو برابری صادرات در سال گذشته با وجود مشکلات متعدد تحریم ، نشانگر امنیت در بخش تولید در استان است.

به گزارش ایلنا از رشت،فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان از رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی استان خبر داد و گفت: افزایش بیش از دو برابری صادرات در سال گذشته با وجود مشکلات متعدد تحریم ، نشانگر امنیت در بخش تولید در استان است.

وی  شرایط و پتانسیل‌های استان را برای سرمایه‌گذاری و صادرات کالا‌ها بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: گیلان با داشتن  زیرساخت‌های مهمی در بخش‌های ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی می‌تواند به عنوان پیشانی تحرک اقتصادی کشور نقش ارزنده‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان ،  دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری حاشیه خزر و اتحادیه گمرکی اوراسیا را از دیگر ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه اقتصاد، تجارت و بازرگانی عنوان کرد و گفت: ایجاد دلگرمی، افزایش روحیه امید‌آفرینی و آرامش خاطر صاحبان صنایع از جمله اقداماتی است که باید همواره بستر تحقق آن فراهم شود.

دلق پوش،  با تأکید بر اینکه رفع و حل و فصل مشکلات واحد‌های صنعتی در گیلان به صورت مستمر و دقیق دنبال و موفقیت‌های زیادی در این حوزه کسب شده است ، افزود: تشکیل کارگروه رفع موانع و رونق تولید، برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که برای این هدف انجام می‌شود.

وی ،با اشاره به برگزاری کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان گفت: با توجه به وجود تعهد ۴۰ درصدی تأمین اقتصادی و اشتغال جامعه در این سازمان، رسالت‌ها و تکالیف بخش صنعت، معدن و تجارت بسیار سنگین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر اینکه تکالیف بخش صنعت، معدن و تجارت با وجود کمبود اعتبارات بودجه‌ای و امکانات بر عهده این سازمان است ، افزود: مشکلات و موانعی مانند تحریم‌های ظالمانه دشمن و بروز بحران‌های اخیر مزید بر علت این دشواری‌ها شده است، اما برای قرار گرفتن در مسیر توسعه و پیشرفت باید تلاش کنیم.

وی  تشکیل اتاق فکر با همکاری اساتید دانشگاهی و صنعتی برای ریل‌گذاری در فراهم کردن بستر‌های تحقق شعار جهش تولید را ضروری دانست و تصریح کرد: برای عملیاتی شدن شعار سال و سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید مولد و پویا باید از ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی در تعیین استراتژی‌های جدید استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز