خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

نرخ تورم خرداد ماه در استان گیلان ۲۶.۸ درصد است

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۷۳۹

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، گفت: نرخ تورم خرداد ماه در استان گیلان ۲۶.۸ درصد بوده که از این نظر استان در جایگاه بیست و یکم کشور قرار دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید طیفوری با اشاره به انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی در خرداد ماه امسال، اظهار کرد: نرخ تورم خرداد ماه در استان گیلان ۲۶.۸ درصد است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم کشور در این ماه ۲۷.۸ درصد است، افزود: استان گیلان در مقایسه با سایر استان در این زمینه در جایگاه بیست و یکم کشور قرار دارد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به اینکه پایین‌ترین نرخ تورم در خرداد ماه مربوط به استان آذربایجان غربی با ۲۴.۲ درصد است، گفت: استان ایلام با ۳۳ درصد بالاترین نرخ تورم کشور در خرداد ماه امسال را داشته است.

وی ادامه داد: نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۲۷ درصد و گیلان برابر ۲۳.۹ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۲۸.۲ و ۲۸ درصد بوده است.

طیفوری با بیان اینکه مقدار تغییرات تورم نقطه به نقطه خردادماه امسال را در کشور و استان به ترتیب برابر ۲۲.۵ و ۲۰.۳ درصد است، گفت: بررسی تغییرات شاخص قیمت خرداد ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور برابر ۲ درصد و در استان برابر ۲.۴ درصد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز