خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز تاکید کرد:

شفافیت و برخورد صادقانه در اطلاع‌رسانی بیماری کرونا، اعتماد مردم را تقویت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۵۳۸

رئیس شورای اطلاع رسانی استان البرز انتقال صحیح و به موقع اخبار به مردم را گامی موثر در مدیریت بیماری کرونا برشمرد و گفت : حفظ حساسیت جامعه نسبت به بیماری کرونا وظیفه شورای اطلاع‌رسانی است و شفافیت و برخورد صادقانه در اطلاع‌رسانی اعتماد عمومی را تقویت می‌کند.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در یازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز اظهار داشت:  شورای اطلاع رسانی استان ها رویکرد صرفا اداری نداشته بلکه جامع نگر و در راستای اهداف نظام و رویکردهای دولت تدبیر و امید فعالیت می کند.

وی افزود: فقدان نگاه وحدت آمیز می تواند برای کشور مشکل ایجاد کند بنابراین مشارکت مردم در همه فرایندها تنها راه در مسیر اداره جامعه است و این مهم با اطلاع رسانی و تبیین رویکرد اقناعی منطبق بر واقعیات میسر می شود. 

معاون استاندار گفت: باید آثار بزرگ ملی و حضور مردم را در همه زمینه ها از جمله؛ حمایت ها در عرصه مقابله با کرونا داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: باید علاوه بر استفاده از فضای مجازی در راستای رسیدن به جامعه هدف از ظرفیت دانشگاهها در خصوص تولید محتوا و معرفی قابلیت های استان حداکثر بهره را برد.

فردی با عنوان اینکه صدا و سیمای استان مصاحبه با  مسئولین استان و مدیران کل و افراد تاثیرگذار با هدف نشاط افزایی را دنبال کنند، تاکید کرد: باید صدا و سیمای استان نسبت به تولید محتوا و انعکاس ان از شبکه استانی و ملی اقدام نماید.

وی بر ضرورت سیاستگذاری و تبیین خط مشی اطلاع رسانی و تعیین خط مشی ها و راهبردهای لازم برای هدایت افکار عمومی در راستای تسهیل وظایف دستگاهها تاکید کرد و افزود: هماهنگی برای ایجاد امید در جامعه و استفاده از ظرفیت های مردمی ضروری است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اطلاع رسانی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در مورد تشکیل زیر مجموعه شورای اطلاع رسانی به صورت مکتوب به دبیرخانه شورا اعلام نمایند، افزود: از تمامی ظرفیت های فضای مجازی، رسانه ها و خبرنگاران به منظور اطلاع رسانی به مردم راه های پیشگیری و مقابله با کرونا استفاده می کنیم.

فردی با بیان اینکه همه ما برای مقابله با این ویروس باید احساس مسئولیت داشته باشیم، تصریح کرد: برای آگاهی بخشی مردم تهیه گزارشات مردمی و انتشار در فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: از ظرفیت تلویزیون های اینترنتی، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و  شهرستان های استان برای تولید محتوا و آگاهی بخشی مردم در حوزه کنترل کروناویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان البرز انتقال صحیح و به موقع اخبار به مردم را گامی موثر در مدیریت بیماری کرونا برشمرد و گفت : حفظ حساسیت جامعه نسبت به بیماری کرونا وظیفه شورای اطلاع‌رسانی است و شفافیت و برخورد صادقانه در اطلاع‌رسانی ، اعتماد عمومی را تقویت می‌کند.

فردی با تاکید بر اهمیت وحدت رویه و پرهیز از پراکندگی و چند صدایی در اطلاع‌رسانی از دبیر این شورا خواست، شیوه نامه و کمیته های جداگانه برای این موضوع تدوین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به اینکه استان البرز در حال حاضر وضعیت مطلوب تری در مقایسه با سایر استان ها نسبت به شیوع مجدد بیماری کرونا دارد، عنوان کرد: این وضعیت دستاورد اقدامات به موقع و پیش‌دستانه ای است که به دستور و مدیریت استاندار و همکاری مردم فهیم و همه دستگاهها و نهادها خاصه کادر بهداشت و درمان در استان حاصل شده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان البرز با تاکید بر اینکه اعضا شورا باید در انعکاس تلاش‌های انجام شده تلاش بیشتری کنند، اظهار کرد: از آنجا ‌که ‌مسائل اقتصادی و اجتماعی با پیچیدگی‌های خاصی در هم‌آمیخته و به هم مرتبط هستند، مدیران استان با حساسیت، مسایل اجتماعی و اقتصادی را پیگیری و اقدامات انجام شده را برای مردم به صورت شفاف تبیین نمایند.

معاون استانداری البرز افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور جلوگیری از افزایش بیماران ویروس کرونا فعالیت رسانه ای با رویکرد آموزشی و تشویقی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی را تقویت و گسترش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز