خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با ایلنا:

پرونده اراضی هفت سنگان در حال رسیدگی است/ واحدهای مسکونی خالی مالیات می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۵۲۳

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر به استان قزوین گفت: موضوع پرونده اراضی هفت سنگان استان قزوین در حال رسیدگی است و پس از صدور رای قطعی، وزارت راه و شهرسازی در این زمینه ورود پیدا می کند.

محمد اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در قزوین، در خصوص موضوع پرونده اراضی هفت سنگان قزوین و نیاوران گفت: این موضوع به قوه قضاییه مربوط می شود که اکنون در حال رسیدگی است و بعد از آن نتیجه امر به صورت گزارش از استانداری استان قزوین به وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود و این وزارتخانه با توجه به حوزه اختیارات خود در این زمینه ورود پیدا می کند.

وزیر راه و شهرسازی درباره چگونگی مهار رشد بی رویه مسکن، اظهار کرد: رشد بی رویه که اکنون به جان بازار مسکن افتاده از هیچ منطقی تبعیت نمی کند و با اجرای طرح اقدام ملی مسکن سعی داریم مسکن با قیمت مناسب را به جامعه هدف ارائه دهیم.

اسلامی همچنین در خصوص مسکن های خالی عنوان کرد: مسکن های خالی بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز آمار ایران بیش از دو میلیون واحد مسکن خالی در کشور وجود دارد و تمهیدی که برای این امر اندیشیده شده دریافت مالیات از واحدهای مسکونی بدون سکنه است که در این خصوص سامانه ملی املاک و اسکان  طراحی شده و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و تا مهر ماه امسال اظهارنامه های مالیاتی برای صاحبان خانه های خالی ارسال می کند .

وی در خصوص سفر خود به تاکستان که لغو شده بود، گفت: یک سفر دیگر به زودی به استان قزوین به خصوص برای حل مسئله راه آهن شهرستان تاکستان برنامه ریزی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز