خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

سهم قزوین در طرح ملی مسکن بیش از 9 هزار واحد است

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۵۰۵

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی سهمیه ابلاغی استان قزوین در قالب طرح اقدام ملی مسکن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ابراهیم مبارک قدم در حاشیه افتتاحیه طرح اقدام ملی مسکن استان قزوین اظهار کرد: با ابلاغ سیاست تامین مسکن برای گروه‌های کم درآمد جامعه، ۹ هزار و ۴۸۱ واحد از سهمیه ابلاغی در قالب طرح اقدام ملی مسکن به این استان ابلاغ شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: از تعداد واحدهای ابلاغ شده نیز برنامه‌ریزی و ظرفیت سازی برای پنج هزار و ۷۸۷ واحد از جمله تامین زمین به مساحت ۳۰ هکتار در ۱۱ شهر استان قزوین از سوی این اداره کل صورت گرفت.

مبارک قدم اضافه کرد: برای ۶۱۹ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر قزوین جهت پرداخت تسهیلات و ساخت و ساز نیز پرونده تشکیل شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان، خاطرنشان کرد: زمین مورد نظر برای انجام این پروژه سال گذشته در کمیسیون ماده ۵ تغییر کاربری شد و واحدهای مسکونی مورد احداث با توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همچنین افزایش سطح کیفی در ۲ تا چهار واحد ساخته می‌شود.

به گفته این مسئول، در امر ساخت این واحدها از فناوری‌های روز و مصالح بومی منطقه به کارگیری شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان یادآور شد: ناحیه شهری مهرگان برای احداث ۲۷ هزار واحد مسکن مهر در نظر گرفته شده بود که برنامه توسعه این منطقه با افزایش ۲۵۰ هکتار از اراضی جانبی آن، جمعیت ۶۰ هزار نفری آن را در آینده به ۱۰۰ هزار نفر افزایش خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز