خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور:

روند توزیع مستقیم خودرو دست محتکران و واسطه‌ها را کوتاه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۴۳۱

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در راستای کوتاه کردن دست دلالان و محتکران خودرو تاکید کرد: باید طوری برنامه ریزی شود که خودروهای توزیع شده به دست مصرف کننده واقعی برسد و فرآیند خرید خودرو برای تمامی مصرف کنندگانی که در این حوزه به خودرو نیاز دارند، تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید یاسر رایگانی امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز در جمع خبرنگاران در رابطه با پیشگیری از احتکار خودرو‌ اظهار داشت: در بحث خودرو تا زمانی که عرضه و تقاضا با هم تنظیم نشود مشکلات افزایش قیمت و احتکار ایجاد می شود.

وی افزود: به گفته وزیر صنعت در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تولید و در بازار توزیع می شود که سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی در این حوزه پیگیر روند توزیع خودروها در تمام ایام سال است و نه به صورت مناسبتی و قطره چکانی.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، تاکید کرد: باید طوری برنامه ریزی شود که خودروهای توزیع شده به دست مصرف کننده واقعی برسد و فرآیند خرید خودرو برای تمامی مصرف کنندگانی که در این حوزه به خودرو نیاز دارند باید تسهیل شود.

وی در ارتباط با روند طرح پیش فروش خودروها توسط دو شرکت خودروسازی کشور عنوان کرد: مطلع هستیم که روند تحویل خودروها در دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریعتر این خودروها وارد بازار شود.

رایگانی در پایان گفت: در طرح پیش فروش دو شرکت خودروسازی، توزیع ۲۵ هزار خودرو میان مصرف کنندگان، می تواند بخشی از نیاز بازار را تامین کند و باید طبق نیاز بازار، بیشتر شود که دست واسطه ها کوتاه شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در ارتباط با اقلام بهداشتی مورد نیاز در ایام کرونا به ویژه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده، شیب احتکار در کشور نزولی و به صفر نزدیک است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: توزیع اقلام بهداشتی در کشور توسط دانشگاه های علوم پزشکی استان ها بدون مشکل توزیع می شود.

رایگانی با عنوان اینکه طبق توافق، اقلام بهداشتی کشف‌شده به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت در تهران تحویل می شود، افزود: شیب افزایشی پرونده های اقلام بهداشتی که در ماه های گذشته به ویژه در اسفندماه ۹۸ و  فروردین ماه سال جاری وجود داشت، از آن تاریخ به بعد سیر نزولی به خود گرفته است.

وی در ارتباط با احتکار دارو و پرونده ها اظهار داشت: تلاش می شود اقلام مورد نیاز دارویی مردم بر اساس مولفه های وزارت بهداشت به خوبی تامین شده و در استان ها در اختیار مراکز زیر مجموعه وزارتخانه قرار گیرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که رای پرونده های صنفی در کوتاهترین زمان ممکن صادر شود، گفت: پرونده های صنفی دارویی از جمله مواردی است که تلاش می شود در کوتاهترین زمان صادر شود و در این میان، مهمترین پرونده‌هایی که حکم آن صادر شده مربوط به استان البرز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز