خبرگزاری کار ایران

در راستای توسعه سرمایه گذاری صورت گرفت؛

امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و قطر و منطقه ویژه اقتصادی لامرد

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۳۱۸

در راستای توسعه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تفاهمنامه همکاری میان این کانون صنعتی و اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، فریدون فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ظهر امروز ضمن تشریح مفاد تفاهمنامه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر، افزود: در راستای تسهیل شرایط به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاران قطری در پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه گذاری منطقه لامرد، نشست های متعددی با اعضای اتاق بازرگانی ایران و قطر برگزار شد و مسئولان این اتاق بازرگانی از نزدیک ضمن بازدید از سایت صنایع انرژی‌بر و فرودگاه بین المللی لامرد، در جریان فرصت‌های سرمایه گذاری و مزیت های این منطقه استراتژیک قرار گرفتند و هم اکنون همکاری‌های مشترک آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تفاهمنامه همکاری به امضای رئیس و نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر و منطقه ویژه اقتصادی لامرد رسیده است، اظهار کرد: در راستای ارتقای سرمایه‌گذاری های جدید در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و به منظور تشویق و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور، اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در قالب این تفاهم نامه متعهد شد تا اطلاعات آماری و سایر مطالب سودمند در مورد مسائل بازرگانی- صنعتی و اقتصادی دو کشور و این کانون صنعتی-معدنی را جمع آوری کند و این اطلاعات را در اختیار متقاضیان ایرانی و قطری قرار دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر با اجرای این تفاهم نامه در چارچوب قوانین مربوطه، در برگزاری گردهمایی‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها و سایر فعالیت‌های مشابه در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور با محوریت معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های متنوع و جذاب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، متعهد به همکاری می باشد.

به گفته فدایی دولت، «گسترش مبادله هیأت‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور با تمرکز بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ویژه لامرد»، «تسهیل‌گری و فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی- معدنی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد»، «گسترش ارتباطات و مراودات صاحبان صنایع و بازرگانان کشور‌های ایران و قطر در زمینه تجارت، صنعت، خدمات، کشاورزی، معدن و سایر امور مربوطه»، «انتشار اسناد اطلاعاتی در زمینه توسعه روابط اقتصادی بین ایران و کشور قطر حاوی قوانین و مقررات اقتصادی دو کشور و سایر مطالب مفید و مرتبط با تمرکز برظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ویژه لامرد» از جمله تعهدات اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر در پیگیری اهداف توسعه ی سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: «تسهیل شرایط در ارائه زیرساخت مورد نیاز سرمایه‌گذاران، صاحبان صنایع و بازرگانان»، «تسهیل شرایط برای استفاده از مشوق های مالیاتی و گمرکی»، «بررسی تفصیلی و اطلاع‌رسانی موقعیت‌های مناسب توسعه فناوری‌های پیشرفته و نوآور و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری» از تعهدات منطقه ویژه اقتصادی لامرد به اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر است و طرفین متعهد به هماهنگی های لازم در قالب مفاد این تفاهم نامه شدند.

فدایی دولت در ادامه ابراز امیدواری کرد: اجرای کامل این تفاهم نامه در تحقق اهداف جذب سرمایه گذار، معرفی کالاها و خدمات و فرصت‌ها به بازار قطر و تدوین و ارائه بسته های پیشنهادی متناسب با توانمندی این منطقه و علایق سرمایه گذاران طرف قطری، موثر خواهد بود.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس در وسعتی بالغ بر ۸۵۰۰ هکتار از زیرمجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با اهدافی نظیر انتقال دانش، افزایش توان صادراتی و تامین نیازهای داخلی از طریق توسعه صنایع مادر، اشتغال زایی و رفع محرومیت مناطق پیرامونی، جذب سرمایه های داخلی و خارجی و اجرای سیاستهای توسعه ای منطقه ای در محل تلاقی سه استان دارای منابع سرشار نفت و گاز (فارس، بوشهر و هرمزگان) واقع شده است.

مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۳۰ مگاواتی، کارخانه های تولید سنگ مصنوعی و آسفالت از دیگر صنایع مستقر در این منطقه هستند.

در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز تولید شمش منیزیم، فولاد، آلومینیوم و صنایع مرتبط با پایین دست، نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز