خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

بیش از 10 گونه جدید خزنده در خراسان جنوبی شناسایی شد/ هزینه 30 میلیون تومانی برای مطالعات زیستی

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۳۱۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت: بیش از 10 گونه جدید خزنده در مطالعات انجام شده اداره کل حفاظت محیط زیست این استان شناسایی شد.

به گزارش ایلنا، حسن اکبری با بیان اینکه شناسایی این تعداد گونه خزندگان، نشان از تنوع زیستی خوب استان دارد، گفت: برای انجام مطالعات وضعیت جمعیتی، پراکنش و زیستگاه‌های خزندگان در استان ۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

اکبری با اشاره به اینکه اگرچه وضعیت خراسان جنوبی از نظر تنوع زیستی خوب است ، اما جمعیت خزندگان در استان وضعیت مطلوبی ندارد افزود: علت اصلی کاهش جمعیت خزندگان در استان، تبدیل و تصرف زیستگاه هایشان، چرای بی رویه دام و ترس انسان از خزندگان و کشتن آنها است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، شرقی‌ترین حوزه انتشار افعی شاخدار در کشور است، گفت: با توجه به اینکه افعی شاخدار یک گونه بومی ایرانی است که در مقابل تخریب زیستگاه و فعالیت‌های انسانی بسیار آسیب پذیر است، بنابراین مورد توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: این گونه در اغلب زیستگاه‌های استان زیست می‌کند، اما بیشترین تعداد این گونه در منطقه حفاظت شده شاسکوه قاین، مظفری در فردوس، آرک و گرنگ در شهرستان خوسف تا منطقه استند نهبندان است.

افعی شاخدار ایرانی ، ماری با جثه کوچک است که بر روی سرش دو زائده شاخ مانند قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز