خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

چاه های کشاورزی و استخر ذخیره آب باعث بالا رفتن مصرف برق در خلیل آباد می شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۲۴۳

مدیر شرکت برق خلیل آباد گفت: استخرهای ذخیره آب می توانند نقطه قوتی برای مدیریت بار در شبکه های برق باشند ولی همزمان هم استخر ذخیره آب و هم چاه های کشاورزی در زمان پیک بار در حال فعالیت هستند و این باعث بالا رفتن مصرف برق در خلیل آباد می شود.

کاظم امیری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: استفاده از وسایل سرمایشی نیز از دیگر عوامل بالا رفتن مصرف برق است که مردم می توانند در بخش های خانگی با ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق مشکل تولید و تامین برق را برطرف کنند و استفاده از نور طبیعی در طول روز، استفاده از دور کند وسایل سرمایشی آبی، رعایت دمای رفاه در کولرهای گازی و… از راه های صرفه جویی در مصرف برق است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 75 درصد مصرف برق شهرستان را چاه های آب کشاورزی به خود اختصاص داده است افزود: تفاهم نامه هایی با کشاورزان در سطح شهرستان امضاء شده و قرار است که تعدادی از چاه های کشاورزی از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۴ بعدازظهر خاموش شوند تا سقف پیک بار شهرستان کنترل و از میزان مجاز تعیین شده فراتر نرود.

مدیر برق شهرستان خلیل اباد با بیان اینکه ضروری است که مشترکین شهرستان با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف شرایطی را فراهم کنند که باقی هموطنان بتوانند از نعمت برق استفاده کنند بیان کرد: بایستی انرژی برق که یکی از ضروریات زندگی است  را همیشه پایدار نگه داریم.

امیری با اشاره به اینکه 24 هزار مشترک برق در خلیل آباد وجود دارد گفت: در سطح شهرستان زمان پیک بار 30 مگابات برق مصرف می شود که از این میزان حدود ۷ مگابایت آن در بخش های خانگی، تجاری، صنایع و سایر مصارف در شهرستان  و ۲۳ مگابایت در بخش کشاورزی که مجموعه چاه های کشاورزی و استخرهای ذخیره آب که فعال هستند مصرف می شود.

وی با بیان اینکه تولید برق یکی از مشکلات مهم در فصل تابستان محسوب می شود، افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در بحث زیرساخت های توزیع برق در شهرستان نداریم و وجود خطوط کم بار در شبکه توزیع یک مزیت برای خلیل آباد محسوب می شود .

امیری  گفت: شبکه های برق یک شبکه سراسری محسوب می شود و ما تولید کننده برق در شهرستان نیستیم و برقی که تولید شده و به شهرستان انتقال داده شده بین مشترکان توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه تلفات شبکه توزیع برق خلیل آباد از میانگین کشوری کمتر است اظهار کرد:  خوشبختانه در شهرستان با توجه به فرهنگ غنی که مردم دارند برق غیرمجاز مشهود نداریم و چنانچه اگر موارد جزئی هم باشد همکاران وارد عمل می شوند و برخورد می کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز