خبرگزاری کار ایران

مشاور پروژه جاده قزوین- تنکابن:

جاده قزوین به تنکابن با اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی به اتمام می رسد

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۱۴۹

مشاور قطعه یک پروژه قزوین- الموت- تنکابن گفت: پروژه جاده قزوین، الموت به تنکابن نیازمند سه هزار و ۲۵۰ تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار است تا به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، امیر رضایی در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از جاده قزوین، الموت به تنکابن، اظهار کرد: جاده قزوین-تنکابن به عنوان مسیر ارتباطی استان‌های قزوین و مازندران است و کار طراحی آن مربوط به قبل از سال ۸۵ است.

مشاور پروژه قزوین- تنکابن ادامه داد: در ابتدای طرح، ۲ قطعه آن به صورت محدود و با منابع استانی انجام شد و از سال ۸۵ به بعد نیز اعتبارات ملی برای آن مصوب شد.

رضایی افزود: در سال ۸۸ اعتباری از محل فروش سهام به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد و بعد از آن ادامه پروژه به شرکت راه منتقل و مطالعات آن بازنگری شد.

وی عنوان کرد: این طرح از سال ۹۰ با ترک تشریفات به قرارگاه خاتم واگذار شد و اولویت اتمام آن نیز از  کیلومتر صفر تا ۶۲ به عنوان قطعه اول در نظر گرفته شد.

این مسئول یادآور شد: بهره برداری از این پروژه به سه هزار و ۲۵۰ تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در قطعه نخست آن نیز ۲ پل طراحی شده اما مورد احداث قرار نگرفته است.

وی یادآور شد: از کیلومتر ۳۳ تا ۴۵  قطعه اول با مشکل رانش زمین روبه رو هستیم که باید برای آن نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.

این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز