خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

کیفیت راه های آسفالته قزوین مناسب نیست/ اعتبار پروژه های حوزه راه سازی افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۱۰۶

استاندار قزوین گفت: بیشتر راه‌های آسفالته در استان قزوین وضعیت کیفی مناسبی ندارند که این امر مستلزم تخصیص اعتبار بیشتری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین  اظهار کرد: امیدواریم به‌رغم تمامی مشکلات موجود کشور، بتوانیم برخی از پروژه‌های در دست احداث به خصوص در حوزه راه را به سرانجام برسانیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه متاسفانه هنوز بسیاری از راه‌های استان خاکی هستند، افزود: بسیاری از راه‌های آسفالته استان نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند و لازم است در این خصوص اعتبارات ویژه تخصیص یابد.

جمالی پور اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور با برنامه ریزی‌های منطقی از سوی سازمان راهداری و راه و شهرسازی می‌توانیم طرح‌های نیمه کاره و در دست احداث را به سرانجام برسانیم.

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت: پروژه راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن از ۱۵ سال پیش کلید خورده است و به نظر می‌رسد سال‌های زیادی هم طول بکشد.

سیاهکلی اضافه کرد: باید زمان آغاز و پایان هر پروژه در زمان افتتاحیه آن اعلام شود تا براساس آن برنامه ریزی‌های لازم جهت بهره برداری انجام شود.

این نماینده تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل کاری قرار داریم باید اعتبارات لازم در خصوص جاده قزوین- الموت- تنکابن اعمال شود تا ما شاهد بهره برداری از فاز یک این طرح در آینده نزدیک باشیم.

جاده اصلی در دست احداث قزوین - الموت - تنکابن به طول ۱۶۲ کیلومتر و در پنج قطعه در حال ساخت است که ۹۶ کیلمتر این مسیر در استان قزوین واقع شده و با بهره برداری از آن شاهد کاهش ۱۸۰ کیلومتر از جاده کنونی خواهیم بود.

این جاده از حاشیه آزادراه قزوین - کرج بعد از شهرک صنعتی کاسپین آغاز شده و با عبور از گردنه الله آباد، تونل شیرکوه و روستاهای شهرک و آتان در بخش رودبار الموت شرقی، از منطقه سه هزار به شهرستان تنکابن در استان مازندران متصل می‌شود.

با بهره برداری از این پروژه ارتباطی علاوه بر کاهش مسیر، زمان سفر و ترافیک، مسیر قزوین و مازندران به هم نزدیک تر شده و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۱۰۰ میلیون لیتر در سال خواهیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز