خبرگزاری کار ایران

رسیدگی خارج از نوبت پرونده‌های قضایی حوزه استاندارد در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۰۸۵

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: پرونده‌های قضایی تشکیل شده در حوزه استاندارد با توجه به نقش این حوزه در ایمنی و سلامت مردم به طور خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در دیدار با سیروس صارمی مدیرکل استاندارد قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: سلامت و ایمنی مردم برای ما در اولویت امور قرار دارد و تخلفات حوزه استاندارد این موضوع را تحت الشعاع قرار می دهد.

 دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه در سال جهش تولید باید به حمایت و رونق هرچه بیشتر تولیدات داخلی بپردازیم،افزود: تخلفات استاندارد به اعتماد مردم نسبت به کالای داخلی خدشه وارد می کند.

قاسمی در ادامه با قدردانی از تلاش های کارشناسان استاندارد به عنوان ضابطین دادگستری، بیان کرد: در رسیدگی به پرونده های خاص استاندارد در شعب تعیین شده تعجیل و سرعت بخشیده خواهد شد.

وی همچنین بر پیگیری استاندارد سازی آسانسور دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی و مجتمع های مسکونی به منظور پیشگیری از حوادث جانی از سوی اداره کل استاندارد قزوین تاکید کرد.

سیروس صارمی مدیرکل استاندارد قزوین نیز در این دیدار گفت: شناسایی جعل استاندارد بر روی کالاها و فرآورده های عرضه شده در بازار یکی وظایف مهم و مستمر کارشناسان این اداره کل به شمار می رود که در راستای صیانت از حقوق مردم انجام می شود.

صارمی افزود: بازرسی دوره ای از نازل های جایگاه های سوخت، کنترل و سنجش صحت عملکرد وسایل توزین و ترازوها و فلزات گرانبها و بررسی استاندارد زمین های بازی و تجهیزات شهربازی ها از جمله دیگر رسالت های مهم به شمار می روند که این مهم نقش مهمی در پیشگیری از حوادث و پیشگیری از تشکیل پرونده های قضایی تخلفات در حوزه استاندارد و رعایت ایمنی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی و سلامت جامعه با رعایت استاندارد تضمین می شود.

این مسئول در ادامه در خصوص تخصیص شعب اختصاصی دادرسی برای پرونده های استاندارد در شهر قزوین و الوند را خواستار شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز