خبرگزاری کار ایران

فرماندار قوچان مطرح کرد:

افزایش ۵ و نیم درصدی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در شهرستان قوچان

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۰۷۷

هادی رجایی نیا از افزایش ۵/۶ درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی قوچان طی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، هادی رجائی‌نیا امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان قوچان در سال جاری که در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ویروس کرونا در شهرستان، بیان کرد : شرایط شهرستان در موضوع کرونا شرایط کنترل‌ شده‌ای می باشد ولی گاهی در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح می‌شود که شرایط شهرستان تغییر کرده و سفید، قرمز یا زرد است که این تغییر شرایط سفید به زرد یا قرمز با توجه به شاخص‌هایی است که وزارت بهداشت و درمان تعریف کرده و این شاخص‌ها بسیار به هم نزدیک است؛ یعنی اگر در یک روز خاص یک بیمار مبتلا از بیمارستان ترخیص شود، وضعیت شهرستان هم تغییر خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ اعتبارات عمرانی شهرستان ۵۰ میلیارد تومان بوده، بیان کرد: از این میزان اعتبار با تخصیص ۷۱ درصدی، ۳۵.۵ میلیارد تومان تخصیص یافت. اعتبارات عمرانی در سال گذشته ۶۹ میلیارد تومان بود که ۳۸ درصد رشد داشت اما میزان تخصیص در کشور کاهش پیدا کرد و این رقم به ۴۴ درصد رسید که در نتیجه حدود ۳۳ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان تخصیص یافت.

فرماندار قوچان با بیان اینکه سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان نیز ۶ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید، افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از کسب رتبه نخست استانی و سوم کشوری در موضوع تشکیل صندوق‌های خرد زنان روستایی در صندوق کارآفرینی امید خبر داد و اذعان داشت : شهرستان قوچان تا کنون ۱۰۵ درصد تعهد اشتغال خود را انجام داده و از ۲۳۷۵ سهمیه اشتغال، برای ۲۴۹۵ نفر محقق شد.

فرماندار قوچان از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی شهرستان سخن گفت  و مطرح کرد : با وجود اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان کاهش داشته، این رقم در قوچان از ۳۹ به ۴۰.۶ درصد رسید و نرخ بیکاری هم کاهش‌ یافته است. نرخ بیکاری شهرستان با ۴.۶ کاهش از جایگاه دوم به جایگاه نهم استانی ارتقا پیدا کرد.

رجایی نیا در ادامه از افزایش ۵.۶ درصدی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در این شهرستان طی سال ۹۸ خبر داد و خاطر نشان کرد : همچنین سال پیش شهرستان قوچان شاهد کاهش ۱۹ درصدی آمار بیمه بیکاری نسبت به سال ۹۷ بوده است.

وی همچنین از واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی خبر داد و تصریح کرد: این زمین ها نسبت به ۷ سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته و برق صنعتی مصرفی در این شهرستان نسبت به بازه مشابه سال جاری ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرماندار شهرستان قوچان با اشاره به آتش سوزی مراتع، افزود : آتش‌سوزی مراتع هم یکی از حوادث و بحران‌هایی است که در این فصل با آن مواجه می‌شویم. متأسفانه در سال جاری آمار این حوادث بالاتر رفته و حدود ۱۳ مورد چنین اتفاقاتی رخ داده است و برای رفع این معضل تاکنون همه دستگاه‌ها پشتیبان مدیریت بحران و دهیاران و ساکنان روستا بوده‌اند.

داوود خوش‌شکن، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و آموزشکده عالی سلامت شهرستان قوچان، با حضور در این جلسه به شیوع ویروس کرونا و آخرین وضعیت این بیماری در شهرستان قوچان اشاره کرد و گفت: در شهرستان قوچان به ازای هر ۴۱۱ نفر، یک نفر مبتلا و از هر ۸۴۰۰ نفر یک نفر فوت‌ شده که درصد فوتی‌ها نسبت به کشور بسیار پایین است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و آموزشکده عالی سلامت شهرستان قوچان، در ادامه با اشاره به طرح غربالگری کرونا بیان کرد: از زمان آغاز اجرای این طرح در شهرستان قوچان در یک هفته نخست حدود ۱۷۹ هزار ۹۹۷ نفر، یعنی بیش از ۹۸ درصد جمعیت شهرستان، در غربالگری از طریق سامانه‌های الکترونیک شرکت کردند و رتبه نخست در استان در این زمینه شهرستان ما کسب کرد.

داوود خوش شکن اضافه کرد : در مرحله دوم اجرای طرح غربالگری از ۱۸۵ هزار نفر جمعیت شهرستان ۳۰ هزار و ۷۸۰ نفر به ‌عنوان افراد با شرایط پر خطر از جمله گروه‌های مبتلا به بیماری‌های دیابت، فشارخون، زنان باردار، افراد سالمند و افرادی که توده بدنی بالا دارند، شناسایی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز