خبرگزاری کار ایران

زیرسامانه ثبت نام بیمه بیکاری در هرمزگان راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۰۷۶

رئیس اداره بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان از راه اندازی زیرسامانه بیمه بیکاری در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مسعود شکاری اظهار کرد: متقاضیان در خواست بیمه بیکاری می توانند از هفتم تیرماه پس از احراز هویت با مراجعه به سامانه جامع روابط کار به آدرس prkar.mcls.gov.ir   درخواست خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان بیمه بیکاری جهت برخورداری از خدمات این سامانه لازم است به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده تا هویت آنان احراز و تائید و سپس نام کاربری و رمز عبور برای آنان صادر شود.

 شکاری در ادامه تصریح کرد: متقاضیان بیمه بیکاری که از ابتدای اسفند 98 تا پایان اردیبهشت 99 بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در سامانه قبلی ( سمانه بیمه بیکاری) ثبت درخواست داده اند، پس از ارسال پیامک برای تداوم بیمه بیکاری بدلیل عدم نیاز و امکان بازگشت به کار سابق، باید به سامانه جامعه روابط کار مراجعه و نسبت به اسکن مدارک و مستندات قطع رابطه همکاری با کارفرما اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین ادارات اجرایی  شعب تامین اجتماعی شهرستانهای تابعه استان نیز موظف هستند بر اساس بند "ب" ماده 7 قانون بیمه بیکاری به درخواست متقاضیان در سامانه مزبور رسیدگی کنند.

راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری اقدامی در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک و تسهیل گری در ارائه خدمات به گروههای هدف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز