خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

رشد صعودی بیماری و مرگ بر اثر کرونا در سیستان و بلوچستان/ ایرانشهر، چابهار و سراوان دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا/ میهمانی‌ها و دورهمی‌های جوانان بیشترین عامل شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۸۷۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیماری و مرگ بر اثر کرونا در سیستان و بلوچستان رو به افزایش است.

سید محمد هاشمی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در این استان بیماری کرونا متاسفانه روند صعودی را دارد طی می کند و این روند از 15 اردیبهشت سالجاری آغاز شده و در خرداد ماه به اوج خود رسید و در حال حاضر 65 درصد تخت های بیمارستانی در سطح استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

بیشتر بیماران در جشن‌ها  و میهمانی‌ها درگیر می‌شوند

هاشمی شهری ادامه داد: عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم استان از جمله برپایی جشن شادی، عزا، عیادت بیماران و استفاده نکردن از ماسک و فاصله اجتماعی بخصوص در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه جوانان مهم ترین عامل شیوع است به طوری که  در پایان هر کدام از این مراسم عروسی وجشن  بین 50 تا 100 نفر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند. 

برای خدمات دهی به تعداد آزمایشگاه‌ها افزودیم

وی افزود: به دلیل افزایش روز افزون بیماران ما نیز ناچارا به تعداد آزمایشگاه‌ها در استان افزوده‌ایم و در زاهدان 3 آزمایشگاه، ایرانشهر و چابهار و زابل هر کدام یک مورد افزوده شده است و ظرف یکی دو روز آینده 2 آزمایشگاه خصوصی نیز در شهر زاهدان به چرخه خدمات به مردم وارد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان عنوان کرد: مراکز 16 ساعته در استان در مرحله اول بیماران را مورد تست و آزمایش قرار می دهند و افزادی که وضعیت حادی ندارند در خانه تحت مراقبت قرار می گیرند. و افرادی که نیاز به مراقب بیشتری دارند بستری می شوند.

4 شهرستان با بیماران بیشتری درگیرند

هاشمی شهری تصریح کرد: شهرستان زاهدان به دلیل تراکم زیاد جمعیتی، ایرانشهر، چابهار و سراوان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش آمار فوتی ها

وی اضافه کرد: متاسفانه آمار فوتی در استان نیز رو به افزایش است به ویژه افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای و بالای 65 سال بیشتر در معرض خطرند و مشکلی که ما اینجا با بیماران بدحال داریم این است که  دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

2 کانون اصلی بحران بیماری برطرف شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی زاهدان گفت: 2 کانون اصلی بحران بیماری کرونا در روستای نجف آباد خاش و دیگری روستای زنگیان سراوان بود که خوشبختانه با مداخلاتی که ما و نمونه برداری هایی که در محل انجام شد و انتقال بیماران با آمبولانس به مراکز درمانی و همچنین در همان روزها به لحاظ معیشتی با کمک ستاد فرمان اجرایی امام  و خیرین زنجیره و انتقال بیماری قطع شد و در حال حاضر نیز مشکلی وجود ندارد.

هاشمی شهری در پایان افزود: 30 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و با فاصله و شرایطی که به لحاظ وسعت در استان وجود دارد اگر کانون های روستایی ما دچار بحران شوند خدمات رسانی به این آنها بسیار دشوار خواهد شد چرا که انتقال بیماران به شهرها و مرکز استان کار دشواری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز