خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری مشهد خبر داد:

راه اندازی ١٠ ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی تا پایان سال در مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۸۳۹

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد از راه اندازی ١٠ ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی تا پایان سال خبر داد.

به گرارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود رضوی در خصوص اهمیت پژوهش صورت گرفته در مرکز 137 اظهار کرد: پژوهش گروه افکار سنجی 137 در حوزه ساماندهی کارگران ساختمانی، بسیار ارزشمند است که نتایج آن به دستگاه قضایی، شورای شهر و نهادها و دستگاه های مرتبط با موضوع برای بهره برداری ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا از ظرفیت‌های مرکز 137 برای اعزام کارگر استفاده کنیم، افزود: علاقمندیم در حوزه بازارها، کیوسک ها و ...، افکارسنجی های جامعی توسط گروه افکار سنجی اداره ارتباطات مردمی صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیان کرد: مردم از ما یک بازار کارگر ساختمانی می خواهند، جایی که بتوان با راه اندازی آن، کار را برای کارگر و کارفرما در حوزه اعزام به سرکار و به کارگیری کارگر، تسهیل کرد، لذا برنامه ریزی در این حوزه را آغاز کرده و امیدواریم تا دو سال آینده این مهم محقق شود.

رضوی خاطرنشان کرد: در مشهد، 27 نقطه تجمع کارگران ساختمانی وجود دارد که اگر 12 ایستگاه ساماندهی راه اندازی کنیم تا حدود 80 درصد کارگران ساختمانی ساماندهی می شوند، در حال حاضر چهار ایستگاه ساماندهی کارگران ساختمانی در سطح شهر راه اندازی شده است که این تعداد تا پایان سال جاری به 10 ایستگاه می رسد.

در ادامه این نشست، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: پژوهشی چند بعدی در حوزه ساماندهی از کارگران ساختمانی سرگذر، با انتخاب حجم نمونه 400 نفره از جامعه آماری یک میلیون و 400 هزار نفری، به صورت تلفنی انجام شد.

وی افزود: حدود 96 درصد پاسخگویان این نظرسنجی، ساماندهی کارگران ساختمانی سرگذر را به دلایلی همچون کاهش نازیبایی های شهری و دسترسی راحت تر به کارگر، ضروری می دانند.

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد بیان کرد: 81 درصد شهروندان، کارگران را افراد ضعیفی می‌دانند که نیازمند کمک هستند اما 67 درصد از این شهروندان نیز معتقدند حضور کارگران در سرگذر، باعث افزایش آسیب های اجتماعی، مزاحمت و تکدی گری شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه 90 درصد شهروندان معتقدند حضور کارگران در سرگذر، باعث نازیبایی شهری شده و در شان شهر مشهد نیست، خاطرنشان کرد: مشاهدات میدانی گروه افکار سنجی ما در سرگذرهای شهر نشان داد حضور کارگرنماها در سرگذرها برای سودجویی از عواطف شهروندان در میان کارگران واقعی، بعد از شیوع کرونا، بیشتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز