خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت در نشست با کرمی مطرح کرد:

جهت توسعه فضای کتابخانه های عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی از همه ظرفیت‌های موجود بهره می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۶۹۳

فرماندار رشت اظهار داشت: از همه ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه فضای سرانه کتابخانه های عمومی و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بهره خواهیم گرفت.

به گزارش ایلنا از رشت، علی فتح اللهی در نشست با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با ابراز خرسندی از حضور در شهرستان رشت و در جمع مردمانی که به کتابخوانی شهره هستند و با بیان اینکه نگاه من به موضوع کتاب و کتابخوانی به هیچ وجه هزینه ای نبوده و توسعه کتابخوانی را نوعی سرمایه گذاری میدانم، گفت: به عنوان ملتی که داعیه دار فرهنگی غنی در دنیا بوده و در بسیاری از علوم همواره حرف‌های فراوانی برای گفتن داشته ایم باید در فرهنگ کتابخوانی نیز پیشتاز باشیم.

علی فتح الهی با اظهار تاسف از فاصله گرفتن بخشی از مردم جامعه از مطالعه و کتابخوانی، این اتفاق را حاصل تصمیم گیری‌های اشتباه در دوره‌های مختلف عنوان کرد و اثرات مخرب عدم توجه به مقوله های فرهنگی را بسیار فجیع تر از تبعات معضلات اقتصادی ارزیابی کرد.

فتح الهی بهره گیری از همه ظرفیت های موجود برای گسترش فضاهای کتابخانه ای و توسعه امر کتابخوانی را وظیفه ای مهم بر دوش همه مسئولان، متولیان این حوزه و دلسوزان حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: من و همه مسئولان شهری شهرستان رشت، در این مسیر همواره در کنار مجموعه کتابخانه‌های عمومی خواهیم بود.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار با تبریک انتصاب فرماندار جدید شهرستان رشت ابراز امیدواری کرد: با وجود سابقه فرهنگی و حمایت های مهندس فتح اللهی از امر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در شهرستان های تالش و صومعه سرا، شاهد تداوم آن حمایت ها و ترویج بیش از پیش فرهنگ کتابخوانی و گسترش زیرساخت های کتابخانه در سطح شهرستان رشت باشیم.

پریسا کرمی با اشاره به وضعیت سرانه فضای مطالعه در شهر رشت نسبت به سایر شهرهای گیلان رتبه ۱۶ استان را شایسته مردم کتاب خوان این شهر ندانست و گفت: علیرغم همه تلاش های ما و مسئولان شهرستانی فضای مطالعه کافی در اختیار دوستداران کتاب فراهم نشده اما بسیار امیدواریم تا با بهره برداری از پروژه کتابخانه مرکزی رشت این فضا به طور چشمگیری افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز