خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان مطرح کرد:

وضعیت فعلی نگران کننده است/ پیگیری معوقات و کارانه کادر درمانی/ برخورد قانونی با برگزاری مراسم عروسی و عزای زیر زمینی

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۵۹۷

استاندار زنجان گفت: امروز آزمایش‌های سرپایی از ۲۰ درصد به بیش از ۳۰ درصد رسیده و میزان بستری بیماران کرونایی به پنج برابر رسیده است، گفت: وضعیت فعلی نگران‌کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فتح الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در محل استانداری زنجان، اظهار کرد: در خصوص بستری بیماران مبتلا به کرونا اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

استانداری، با یادآوری اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی موجب بازگشت زنجان به وضعیت‌قرمز شده است، ادامه داد: تنها راه مقابله با این ویروس رعایت بهداشت‌فردی و فاصله گذاری‌اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه از وضعیت برخی از شهرستان‌ها رضایت ندارم، افزود: بستری های مربوط به بیماری کرونا امروز به پنج برابر رسیده است.

استاندار زنجان افزود: امروز آزمایش‌های سرپایی از ۲۰ درصد به بیش از ۳۰ درصد رسیده و این موضوع نگران‌کننده است.

حقیقی با یادآوری اینکه اشتغال تخت بیمارستانی از ۴۰۰ تخت به هزارو ۵۰۰ تخت رسیده است، گفت: فرمانداران شهرستان های سفید باید این وضعیت را حفظ کنند.

استاندار زنجان به بازگشت دوباره محدودیت ها در صورت عدم رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: با برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا به صورت زیرزمینی و یا در باغ ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه تمام امکانات در اختیار کادر درمانی قرار می گیرد، گفت: نباید اجازه دهیم مسائل مالی امر بهداشت و درمان را تحت تاثیر قرار دهد.

حقیقی از به صدا درآمدن زنگ خطر و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان خبر داد و گفت: اگر مردم فاصله اجتماعی را رعایت نکنند محدودیت ها اعمال خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اختصاص برخی هتل‌ها و مهمان سراهای دستگاه‌های اجرایی برای بیماران کرونایی افزود: باید تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با مدیریت درست رعایت شود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد کادر درمانی استان که با ظرفیت 200 درصدی خدمت رسانی می کنند، گفت: مردم باید با رعایت بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی کمک حال کادر درمان باشند.

حقیقی با انتقاد از عدم پذیرش بیماران کرونایی در یکی از بیمارستان های خصوصی زنجان گفت: در صورت تدوام این اقدام، پرونده این بیمارستان به دستگاه قضایی ارجاع داده می شود.

وی با اشاره به اینکه باید عموم مردم و مسئولان شرایط را درک کنند، افزود: باید تمام بیمارستان‌ها استان در حد توان خود دست دانشگاه علوم پزشکی را بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز