خبرگزاری کار ایران

تحلیل گر و فعال بازار سرمایه عنوان کرد:

ورود به بازار قانونی سرمایه ریسک و هیجان زیادی دارد/ لزوم حفظ سرمایه در مقابل تورم/ امکان خطا در برآوردهای تحلیگران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۴۵۶

تحلیلگر و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه متاسفانه یا خوشبختانه بازار سرمایه همانند هر بازار کوچک و بزرگ دیگری دارای مزایا و معایب است، گفت: ورود به این بازارنیازمند دانش، صبر و و قدرت تحلیل است.

به گزارش ایلنا حسین جرئتی تحلیلگر و فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه ورود به بازار قانونی سرمایه ریسک و هیجان زیادی دارد، افزود: از این رو و در ابتدا فرد برای ورود به بازار باید مطمئن شود که ظرفیت کم و کاستی های بازار را دارد یا خیر و  در صورت داشتن این دو  مقوله در مرحله بعد با کسب دانش کافی وارد این بازار شود.

وی با اشاره به اینکه افراد برای ورود به بازار سرمایه و خرید و فروش به هیچ وجه نباید به حرف دیگران و افراد نامطمئن اعتماد کنند، ادامه داد: در واقع معاملات عجولانه و بدون تفکر و تحلیل باعث عدم سود آوری و حتی ضرر هم می شود.

جرئتی با اشاره به اینکه افراد می توانند با مبلغ  500 هزار تومان وارد بازار بورس شوند، گفت: این امکان وجود دارد که فرد با کسب آموزش های لازم به سود قابل توجهی دست یابند.

تحلیلگر بازار بورس در ادامه با بیان اینکه برخورداری از حمایت قانونی , بازار بورس امری طبیعی است، بیان کرد: نباید فراموش کرد که بازار بورس همانند سایت های شرط بندی یا شرکت های هرمی به افراد و متقاضیان وعده های سودهای کلان نمی دهد چرا که  صورت های مالی و سابقه شرکت ها بر روی سایت کدال مشخص است و شرکت ها برای ورود به بازار بورس یا فرابورس حتما باید پروتکلهای مربوطه را بگذرانند.

وی با اشاره به حمایت دولت از بازار بورس افزود: نگاه حاکمیت به بازار سرمایه عوض شده و به جای توجه ویژه به بانک ها  در مسیر صحیح ریل گذاری بورس محوری قرار گرفتیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه به لزوم حفظ سرمایه در مقابل تورم تاکید کرد و افزود: نباید فراموش کرد که در بازار بورس با گذشت زمان و افزایش نرخ تورم ارزش سهام هم افزایش پیدا می کند.

جرئتی در ادامه با اشاره به اینکه صنایعی که تولید کننده محصولات فلزی، معدنی به طور کلی مواد اولیه صنعتی هستند از وضع مناسبی در بازار بورس برخوردارند.

وی در ادامه با اشاره به معایب بازار بورس افزود: امکان انتشار صورت های مالی غیر واقعی از مشکلات و چالش های این بازار به شمار می رود چرا که گاهی با وجود نظارت برای ورود شرکت ها به بازارسرمایه وجود قوانین برای ورود باز هم امکان شیطنت شرکت ها وجود دارد.

جرئتی در ادامه به امکان خطا در برآوردهای تحلیگران اشاره کرد و  افزود: امکان معامله سهام برای افراد بی تجربه و بدون دانش بازار سرمایه به همه این امکان را می دهد که فقط با گرفتن یک کد بورسی ورود کنند و دست به خرید و فروش بزنند و عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار بدهند .

وی با اشاره به تاثیر بسیار بالای شایعات در روند تصمیم گیری سرمایه گذاران ادامه داد: شایعات غلط می تواند سرنوشت یک سهم حتی کلیت بازار را به کلی تغییر بدهد.

جرئتی در ادامه با بیان اینکه تاثیرپذیری  بازار بورس از اتفاقات خارج بورس از دیگر مشکلات این حوزه به شمار می رود، گفت: به عنوان مثال ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در سال گذشته باعث منفی شدن کلیت بازار شد بدون اینکه توجیه تکنیکال یا روانشناسی در کلیت بازار وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: هیجان مقطعی و کوتاه مدت از دیگر عوامل تعیین روند قیمت سهام به شمار می رود.  به عنوان مثال در فروردین ماه 1399 به علت حجم تبلیغات عده ای زیادی از مردم با گرفتن کد بورس و ورود به این بازار، روزانه میلیاردها تومان نقدینگی وارد بازار شد.

از همین رو جرئتی اعتقاد دارد که هیجانات مقطعی باعث می شود ارزش بعضی از سهم ها به صورت حبابی افزایش پیدا کند و سرمایه گذاران کم طاقت با دیدن روزهای منفی بازار، صف های فروش میلیونی تشکیل بدهند و روند بازار را تغییر دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز