خبرگزاری کار ایران

با انجام مراسمی صورت گرفت؛

امضای تفاهمنامه حفاظت از جنگل‌های ارسباران با همکاری بسیج و منابع طبیعی/صیانت از جنگل‌ها وظیفه همگانی

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۳۴۲

تفاهمنامه صیانت از جنگل‌های ارسباران و اطفای حریق به موقع برای اولین بار در کشور توسط بسیج سازندگی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بسیج سازندگی با منابع طبیعی در راستای حفاظت و صیانت از جنگل‌های ارسباران اظهار کرد: با توجه به تجربه تلخ آتش‌سوزی جنگل‌های خداآفرین در سال گذشته، توسط مسولان استانی تدبیری اندیشیده شد تا از هدر رفت این سرمایه ملی جلوگیری شود.

رحیم مهردادی افزود: موضوع تجهیزات و پیش آگاهی حریق که جزو دغدغه مسئولان استان بود، پیرو مکاتبات با ریاست جمهوری استفاده از ظرفیت استان ها با همکاری بسیج سازندگی، مدیریت بحران و منابع طبیعی به همه استان ها واگذار و بر این اساس تفاهم نامه ای با موضوع «دیده بان حریق» بین بسیج سازندگی و منابع طبیعی امضا شد.

وی در تشریح این طرح گفت: با استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی و بومی بسیج در ۲۸۰ هزار هکتار از جنگل های استان واقع در ۶ شهرستان، موضوع دیده بانی گشت حریق، گزارش به موقع حریق، ساماندهی نیروهای بومی به منظور اطفا حریق، تهیه و توزیع بروشور اجرا می شود.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به نبود مقدمات اساسنامه، با حضور کارشناسان ۲ سازمان مقدمات طرح و چگونگی اجرای ان تدوین شد و پیش نویس آن برای اجرای کشوری به ریاست جمهوری نیز ارسال شد.

صیانت از جنگل ها وظیفه همگانی است

رییس قرارگاه بسیج سازندگی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست که نیاز کار جمعی است و افزود: هر جا بحرانی باشد، نیروهای مردمی بسیج اولین گروهی است که حضور می یابند.

سرهنگ اسکندری اظهار کرد: جنگل ها ثروت عظیم ملی هستند که صیانت از آن باید دغدغه همگانی باشد و همه برای مراقبت از جنگل ها باید پای کار بیایند.

وی وظیفه ذاتی بسیج را خدمت به کشور و مردم توصیف کرد و گفت: بسیج در همه حوادث و بحران ها حضور دارد و چون در مواقع سیل و زلزله بسیج جزو اولین گروه های امدادی در منطقه است مردم حضورشان را پررنگ می بینند در حالی که در بیشتر زمینه ها از جمله راه روستایی، آبرسانی به روستا و مسکن محرومان، نیروهای بسیج سازندگی باخلوص و گمنامی تلاش می کنند.

سرهنگ اسکندری با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری صیانت از جنگل ها اظهار کرد: امیدوارم این امر نقطه عطفی برای کل کشور باشد تا از ظرفیت بسیج و نیروهای مردمی برای صیانت از منابع طبیعی و جنگل ها استفاده شود.

محیط زیست همراه منابع طبیعی باشد

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اینکه محیط زیست باید بیشتر همراه و هماهنگ با منابع طبیعی باشد، اظهار کرد: با توجه به حادثه تلخ آتش سوزی جنگل های ارسباران در سال گذشته، اواخر اسفند سال گذشته با حضور کلیه دستگاه ها  کمیته صیانت از جنگل های استان تشکیل شد و تصمیمات خوبی هم گرفته شد.

محمدباقر هنربر   با بیان اینکه بسیج در تمامی حوادث مانند سیل، زلزله و آتش سوزی حضور پررنگی دارد، افزود: باتوجه به بارش های مناسب و ایجاد پوشش گیاهی مناسب احتمال آتش سوزی زیاد است و وظیفه ما صیانت از جنگل ها است.

وی با بیان اینکه در مدیریت حوادث مشکلی نداریم و همه دستگاه ها پای کار هستند، خاطرنشان کرد: با پیگیری های زیاد مشکل بالگرد به هنگام آتش سوزی حل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز