خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

بهترین راه به جای واگذاری اراضی استان قزوین، رهن و اجاره است

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۶۹۳

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: اراضی صنعتی قزوین به جای واگذاری، رهن و اجاره داده شوند تا از ایجاد بورس زمین در استان جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، طف الله سیاهکالی مرادی در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین، افزود: قزوین مورد توجه سرمایه گذاران است اما با مشکل توسعه از نظر زمین مواجه است؛ چون ۲۰ درصد زمین‌های آن اوقافی بوده و بدون کاربری مانده‌اند.

وی گفت: اگر این یک مشکل را حل کنیم، در توسعه استان می‌توانیم گام‌های بزرگی را برداریم.

سیاهکالی اضافه کرد: متاسفانه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، زمین ملکی را به عنوان وثیقه قبول می‌کنند در حالیکه این موضوع بورس زمین ایجاد می‌کند و تعدادی افراد برای بورس زمین در قزوین سرمایه گذاری می‌کنند.

وی با تاکید بر رهن و اجاره زمین به جای واگذاری، افزود: اگر ما در این خصوص از قاعده اوقاف استفاده کنیم و زمین را واگذار نکنیم دیگر بورس زمین ایجاد نشده و به محض تغییر کاربری قیمت زمین افزایش نمی‌یابد.

این نماینده افزود: به جای اینکه عرصه ملک، وثیقه بانکی قرار گیرد باید اعیان آن که شامل تکنولوژی و تجهیزات است به عنوان وثیقه پذیرش شود که در این صورت، می‌توانیم به هر میزان زمین از اوقاف دریافت کرده و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی افزود: ما در زمینه واگذاری زمین مشکل داریم؛ ولی با این کار می‌توانیم از بورس زمین جلوگیری کنیم و کسی که با این قاعده، حاضر به سرمایه گذاری می‌شود تولید کننده واقعی است.

سیاهکالی با اشاره به ظرفیت معادن استان، گفت: باید درصدی از درآمد معدن به ساکنان بومی آن مناطق تعلق گیرد که در این صورت، بسیاری از مشکلات معادن حل می‌شود.

وی گفت: متاسفانه از میزان درخواست‌های معادن در استان تنها ۲.۸ دهم درصد پاسخ داده می‌شود که این میزان پاسخگویی در شرایطی که نفت نمی‌توانیم بفروشیم و معدن بهترین گزینه صادرات غیرنفتی بوده، بسیار عجیب و نگران کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز