خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز اعلام کرد:

استان البرز پایین‌ترین فضای آموزشی را در کشور دارد/ ضرورت جذب اعتبار دولتی و مشارکت آحاد مردم در راستای توسعه مدرسه سازی

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۶۸۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: فرصتی دست داده است تا همه کسانی که می‌خواهند، وارد مدرسه سازی شوند چرا که هیچ کاری به اندازه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش قابل مقایسه نیست، هر کاری ممکن است بعد از مدتی فرسوده شود ولی کار فرهنگی ضمن اینکه تحول ایجاد می کند ماندگار است.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در نخستین جلسه  بررسی بسته تحولی توسعه مشارکت‌های مردمی (طرح آجر به آجر) گفت: این طرح در راستای جذب مشارکت آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه تدوین شده است.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی برای دستیابی به آموزش و پرورش در تراز جمهوری اسلامی ایران، تدوین و تصویب شده است و زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری یکی از زیر نظام های اصلی این سند محسوب می شود.

معاون استاندار گفت: با عنایت به اینکه زیر نظام مذکور بر جذب مشارکت حداکثری سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و کمک های مردمی و تنوع بخشی و توسعه روش های مشارکت خیرین در طراحی ، ساخت، مقاوم سازی و تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی تاکید دارد، بسته تحولی مشارکت های مردمی (آجر به آجر) در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:  گسترش مشارکت خرد مردمی درامر مدرسه سازی درواقع مهم ترین استراتژی این طرح است که در قدم اول درنظر دارد فرهنگ مدرسه‌سازی را در میان اقشار مختلف جامعه توسعه دهد و توجه به ظرفیت های استان و استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی می تواند از محورهای تدوین اقدامات و راهکارهای این طرح باشد.

وی گفت: جلب مشارکت شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز از دیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: فرصتی دست داده است تا همه کسانی که می خواهند، وارد مدرسه سازی شوند.  هیچ کاری به اندازه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش  قابل مقایسه نیست،  هر کاری ممکن است بعد از مدتی فرسوده شود ولی کار فرهنگی ضمن اینکه تحول ایجاد می کند ماندگار است. 

فردی گفت: در این طرح هر کس با هر حدی از بضاعت می تواند آجری برای ساخت مدرسه بگذارد و امیدوارم همکاری لازم برای ساخت مدرسه از سوی همه آحاد جامعه را شاهد باشیم حکایت آن را دارد قطره قطره جمع شود وانگهی دریا گردد یعنی قدرت جمع در زبان ادبیات فارسی بسیار تاثیر گذار است. 

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک مجمع خیرین مدرسه‌ساز بتوانیم سرمایه‌های خرد مردمی از تمام اقشار جامعه حتی به اندازه یک آجر جذب نموده و قدمی بزرگ برای توسعه فضاهای آموزشی کشور برداریم.

معاون استاندار افزود: علی زغم کارهای خوبی که در استان در این زمینه صورت گرفته است استان البرز پایین ترین فضای اموزشی را در کشور دارد  و امید است با اجرای این بسته تحولی علاوه بر توسعه فرهنگ مشارکت و کار خیر، همه مردم را در عمران و آبادانی خانه دوم آینده‌سازان سهیم می‌کنیم.

وی افزود: طرح موضوع در خطبه های نماز جمعه و نیز تربیون های ائمه جماعات و همچنین صدا و سیمای مرکز استان نسبت به تامین برنامه های مناسب و پخش آنها از صدا و سیما (رادیو و تلویزیون )اقدام کنند.

فردی گفت: سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز اقدام کرده و نشستی با خیرین مدرسه ساز  در راستای مشارکت های مردمی برگراز شود.

معاون استاندار گفت: در استان البرز 21 هزار دانش آموز اتباع خارجی و ضروری است از حمایت سازمان کمیساریای عالی بین المللی برخوردار باشیم. 

وی افزود: متناسب با ظرفیت و جذب منابع از بخش خصوصی و غیر دولتی، سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی استان از محل طرح "تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام که پنجاه درصد آن توسط خیرین تامین شده باشد " افزایش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز