خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت صمت خبر داد:

افزایش 22 درصدی تولید قطعات خودرو نسبت به مدت مشابه/ با توجه به شرایط تحریم، ظرفیت‌های تولیدی کشور فعال است

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۶۶۸

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این شرایط بسیار سخت تحریمی، تولید قطعات خودرو ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که به معنی جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین، افزود: امروز کشور به لحاظ کیفی و صنعتی به رشد لازم رسیده است و باید با تکیه بر توان داخلی برای تعمیق ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های تولیدی کشور فعال شده است و باید با جدیت بیشتری به سمت تولید داخل حرکت کنیم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه امروزه بزرگترین خدمت برای جهش تولید، تامین مواد اولیه است، افزود: خوشبختانه در این شرایط تحریم بسیاری از ظرفیت‌های تولید داخل فعال شده است و ۵۰ درصد تولید تلویزیون، ۱۵۰ درصد تولید ماشین لباسشویی، هفت درصد تولید پتروشیمی و هفت درصد تولید پارچه و پوشاک افزایش یافته است .

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۴۱ میلیارد دلار هدفگذاری صادراتی برای کشور صورت گرفته است و اگر نترسیم و ایمان داشته باشیم به این رقم خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه باید مردم، تحقق شعار جهش تولید را در سال جاری احساس کنند، افزود: ۹۰ میلیون متر مربع نیاز کشور به چادر مشکی است که متاسفانه فقط ۱۰ میلیون مترمربع آن در داخل تولید می‌شود و به زودی با افتتاح یک طرح، ظرفیت تولید این محصول در داخل به ۵۰ درصد می‌رسد که به معنای تحقق جهش تولید است.

سرپرست وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توسعه شهرک‌های صنعتی، گفت: این شهرک‌ها به عنوان نماد توسعه صنعتی در یک منطقه محسوب می‌شود و توسعه صنعتی و کیفی آنها هدف ما است.

مدرس خیابانی گفت: امروز سیاست کشورها ایجاد زنجیره تامین تا فروش است و باید از ظرفیت شهرک‌های صنعتی به عنوان نماد توسعه صنعتی یک منطقه در این زمینه استفاده کرد.

در ادامه این مراسم از تولیدکنندگان و صنعتگران برتر استان قزوین با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز