خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

کرونا شرایط سختی در جامعه ایجاد خواهد کرد/ حساسیت مردم کاهش یافته است/ شناسایی روزانه 450 بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۵۹۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به رغم اینکه ویروس کرونا در حاشیه توجه مردم قرار دارد، واقعیت این است که افزایش آمار ابتلا و فوتی‌ها، در بطن جامعه اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین صومی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش بینی می شود در روزهای آتی، کرونا شرایط بسیار سختی را در جامعه ما ایجاد کند، ادامه داد: در روزهای اخیر میزان نگرانی مردم از کرونا و عواقب ناشی از آن، از ۹۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: میانگین سنی مبتلایان به کووید 19، در استان 51 سال و میانگین سنی فوتی ها 72 سال است و مرگ و میر کرونا در افراد چاق بیشتر از سایر افراد است.

صومی با بیان اینکه هم اکنون میانگین درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان، ۵۴ درصد است گفت: روزانه بیش از ۴۵۰ بیمار کرونایی در استان شناسایی می‌شود.

وی با ابراز تاسف از همراهی نکردن مردم در استفاده از ماسک گفت: کسبه با 44 درصد بیشترین همراهی، رانندگان تاکسی با 26 درصد و آرایشگرها با 10 درصد کمترین همراهی در استفاده از ماسک را داشتند.

وی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک در وسایط نقلیه عمومی که یکی از کانون های انتشار ویروس است، 10 درصد است.

به گفته صومی کمتر از 50 درصد جامعه موازین بهداشتی را در میهمانی‌ها و تجمعات رعایت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز