خبرگزاری کار ایران

با انتشار متنی خطاب به شریعتمداری صورت گرفت؛

نامه سرگشاده کانون بازنشستگان خراسان رضوی به وزیر کار / بازنشستگان خواسته‌ای فراتر از قانون ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۴۳۲

کانون بازنشستگان خراسان رضوی در نامه ای به وزیر کار آورده است: سازمان تأمین اجتماعی حق ندارد حقوق بازنشستگان را به دو صورت حداقل بگیران و سایر سطوح اعلام کند چرا که این مورد با روح ماده 96 منافات داشته و موجب از بین رفتن عدالت می شود.

به گزارش ایلنا از مشهد ، در این نامه آمده است:

"جناب آقای شریعتمداری

 به یاد داریم پس از اعتراضات گسترده تشکلات کارگری و بازنشستگی درخصوص مصوبه مورخ 20/ 01/ 1399 شورای عالی کار در ویدئو کنفرانسی که به مناسبت هفته کار و کارگر با حضور مسئولین تشکلات عالی کارگری ، بازنشستگی و کارفرمائی انجام پذیرفت ، حضرتعالی خطاب به تشکلات بازنشستگی بیان داشتید چه ارتباطی بین ماده 41 قانونکار و 96 قانون تأمین اجتماعی وجود دارد ؟ چرا بازنشستگان نگران هستند ؟ خودتان تأکید کردید بازنشستگان را بصورت ویژه در بحث افزایش حقوق خواهیم دید و به مشکلات این قشر شریف آگاهی و اشراف کامل داریم و ... اما پس از 3 ماه از شروع سال و با وجود اینکه بازنشستگان و مستمری بگیران بدلیل کهولت سن و بیماری های گوناگون ، داشتن دختر و پسر دم بخت و یا نوه و نبیره به مراتب مشکلات بیشتری نسبت به سایر اقشار دارند، معنی توجه ویژه حضرتعالی را در تاریخ 26/ 3/ 1399 و پس از اعلام افزایش حقوق بازنشستگان متوجه شدیم.

جناب آقای وزیر بعد از سه  ماه معطلی و امروز و فردا کردن و با روح و روان کارگران بازنشسته بازی کردن در خصوص افزایش حقوق سال 1399 و البته در نهایت غیر قانونی عمل کردن از این بابت مطالب ذیل به اختصار عنوان می گردد :

1-به موجب ماده 96 قانون تأمین اجتماعی ، سازمان تأمین اجتماعی مکلف است میزان کلیه مستمری های بازنشستگی ، از کار افتادگی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد ، با توجه به افزایش هزینه های زندگی با تصویب هیئت وزیران و به همان نسبت افزایش دهد.

2- سازمان تأمین اجتماعی حق ندارد حقوق بازنشستگان را به دو صورت حداقل بگیران و سایر سطوح اعلام کند چرا که این مورد با روح ماده 96 منافات داشته و موجب از بین رفتن عدالتی می شود که شما مسئول آن هستید. بطور مشخص کسانی که در زمان اشتغال حق بیمه بیشتری پرداخت کرده اند امروز باید از حقوق بیشتری بهره مند گردند و کسانی که حق بیمه کمتری واریز کردند بالطبع از حقوق کمتری برخوردار می شوند.

3-بازنشستگان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهند، بهتر است با آنان صادق باشید و بیش از این بر زخم کهنه آنان نمک نپاشید، تأکید می کنیم جنابعالی در ویدئو کنفرانس هفته کار و کارگر اعلام کردید حقوق بازنشستگان به کارگران ارتباطی ندارد ولی مدیر عامل سازمان در مورخ 26 خرداد امسال بیان داشتند منتظر نهائی شدن مصوبه شورای عالی کار برای کارگران بودیم و افزایش حقوق بازنشستگان از این مصوبه تأسی می گیرد.

4- دکتر سالاری عنوان کردند تا 3 ماه آینده بحث همسان سازی و متناسب سازی نهائی می شود می دانید یعنی چه ؟ متناسب سازی حداقل در مهر ماه 1399 انجام خواهد شد یعنی نوش دارو بعد از مرگ سهراب !

جناب آقای وزیر منابع همسان سازی نیز باید همانند بازنشستگان کشوری و لشگری از محل منابع عمومی انجام شود و نه از محل بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی که اگر قرار باشد از محل بدهی دولت باشد از این جیب به این جیب کردن است یعنی ما بازنشستگان کارگری از منابع دولت هیچ سهمی نداریم !!!؟

تا وقتی این نهاد عمومی غیر دولتی به دست دولتی‌ها اداره شود و نظرات دولت بر آن حاکم باشد وضع بازنشستگان از این بهتر نخواهد شد.

در نهایت ضمن اعتراض شدید به افزایش حقوق اعلام شده تقاضای دستور اصلاح داریم در غیر اینصورت از کانون عالی کارگران بازنشسته نیز تقاضا داریم پیگیری های حقوقی لازم را داشته باشند و چنانچه تغییری منطبق بر قانون  ایجاد نشود اعلام فرمایند تا بازنشستگان از طرق قانونی پیگیر مطالبات‌شان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز