خبرگزاری کار ایران

مرادی مطرح کرد:

کمبود امکانات بهانه سازمان شیلات برای ضعف در نظارت/ روش ترال تمامی گونه‌های آبزی را صید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۳۴۲

نماینده مردم بندرعباس قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس، گفت: سازمان شیلات اعلام می‌کند به دلیل نداشتن امکانات و تجهیزات مناسب با استفاده از موقعیت‌یاب بر کشتی‌های صیادی صنعتی نظارت دارد.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی،حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی در خصوص صید غیرمجاز ماهی در جنوب کشور با استفاده از روش ترال، گفت: در شرق استان هرمزگان تعدادی از کشتی‌های صیادی به صورت غیرمجاز و به دلیل عدم نظارت دقیق سازمان شیلات اقدام به صید ترال در عمق کم و در صیدگاه صیادان سنتی می‌کنند.

احمد مرادی با اشاره به اینکه سازمان شیلات اعلام می‌کند به دلیل نداشتن امکانات و تجهیزات مناسب با استفاده از موقعیت‌یاب بر کشتی‌های صیادی صنعتی نظارت دارد، ادامه داد: کشتی‌های صیادی برای فرار از نظارت سازمان شیلات موقعیت‌یاب‌های خود را خاموش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه علی رغم تذکرات داده شده به آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی سابق کماکان شاهد نظارت‌های نامنظم  سازمان شیلات هستیم، عنوان کرد: آقای خاوازی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی باید توجه ویژه‎‌ای بر روی صید ترال غیرمجاز کشتی‌های بزرگ داشته باشد.

مرادی با بیان اینکه روش ترال به دلیل کف روب بودن تمامی گونه‌های آبزیان را صید می‌کند، تصریح کرد: ورود دستگاه قضایی و سپاه پاسدران به موضوع رسیدگی به بحث صید غیرمجاز ترال نویدبخش  و دلخوشی فراوانی برای صیادان سنتی به همراه داشت، اما این تخلف کماکان ادامه داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صیادانی که از روش ترال استفاده می‌کنند باید در عمق بیش از 200 متر فعالیت کنند، بیان کرد: کشتی‌های خارجی که دارای قراردادهای طولانی مدت با کشورهای آسیای شرقی هستند تحویل تعدادی از شرکت‌های داخلی وابسته به سازمان شیلات ایران داده شده‌اند، در این زمینه عملا ارتباطات‌ و رانت‌هایی وجود دارد زیرا اینگونه مجوزها به هیچ‌عنوان صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز