خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

انتقال آب ارس، تنها راه بلندمدت برای حل مشکل کمبود آب در تبریز

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۲۵۵

معاون‌هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، تکمیل پروژه انتقال آب ارس را تنها راه‌حل بلندمدت کمبود آب تبریز عنوان کرد و گفت: این موضوع باید به صورت جدی و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و اداری در سطح ملی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد رحمتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره به مشکل کمبود آب تبریز در فصل تابستان، گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت مانند افزایش ظرفیت برداشت، حفرچاه‌های جدید، اصلاح و تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ و کاهش مصرف صنایع، راهکارهای موقت و مقطعی هستند و باید به دنبال راه‌حل بلندمدت برای حل این مشکل باشیم.

وی همچنین نسبت به افزایش بی‌رویه مصرف آب هشدار داد و تأکید کرد: به‌رغم هشدارها و توصیه‌های مسئولان، افزایش مصرف آب غیرمتعارف است که درصورت تداوم این روند در تامین آب با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

رحمتی با بیان اینکه اتکای کلانشهری مثل تبریز و حداقل 30 شهر و بیش از 200 روستا به یک منبع تأمین آب غیرمنطقی است، افزود: انتقال آب ارس علاوه بر نقش آن در تأمین آب، نقش پدافندی نیز دارد و بر این اساس باید جزو اولویت‌های توسعه‌ای استان باشد.

وی همچنین اصلاح تعرفه آب مصرفی را یکی از راه‌های اصلاح الگوی مصرف دانست و از شهروندان خواست تا در این زمینه با مسئولان همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز