خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

آذربایجان شرقی از پنجشنبه میزبان سامانه بارشی جدید/ رگبار باران و کاهش دما در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۲۲۹

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: ورود سامانه بارشی جدید به استان موجب کاهش ۵ تا ۱۲ درجه‌ای دما و رگبار باران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد امیدفر، با اعلام این خبر گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد وزش باد همه نواحی استان و رگبار باران و غرش آذرخش نواحی شمالی و شرقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این سامانه از بعد از ظهر و شب پنجشنبه شروع و تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده ادامه می یابد، اظهار داشت: وزش باد گاهی تا شدید و گرد و خاک در سطح استان دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال سقوط اشیاء، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن شاخه های درختان، احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع دور از انتظار نبوده و به مردم توصیه می‌شود از تردد در حاشیه ساختمان های نیمه کاره، درختان بلند و حضور در ارتفاعات اجتناب کنند.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به رگبار باران در برخی نواحی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها فصلی وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی ( ۱۳ و ۲۰ دقیقه) جلفا با ۳۴ و بندرشرفخانه با ۶ درجه سانتیگراد گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای کنونی تبریز ۳۲ درجه سانتیگراد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز