خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

لزوم بازگشت محدودیت‌ها برای مقابله با موج دوم کرونا / ۹۰ درصد مرگ و میرها در بین بیماران پُرخطر

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۰۷۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های بیماری کووید۱۹ در فارس طی ۲ روز گذشته، از استاندار فارس درخواست کرد که محدودیت‌ها با هدف مقابله با موج دوم کروناویروس بازگردانده شود.

به گزارش ایلنا مهرزاد لطفی چهارشنبه ۴ تیرماه در یکصد و ششمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار فوتی‌های دو روز گذشته در فارس را بی‌سابقه توصیف و خاطرنشان کرد: باید با عزم جدی و همگانی رویکردها را در ارایه خدمات به مردم تغییر دهیم.

وی از آموزش و پرورش درخواست کرد که برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های حضوری را متوقف کرده و آن را به شکل مجازی دنبال کند و با بیان اینکه پیش‌بینی افزایش تخت و اختصاص مراکز درمانی ویژه اولویت مجموعه سلامت فارس است، گفت: با تلاش شبانه روزی مسئولان دانشگاه در راستای خدمت رسانی به مراجعان، کادر بهداشت و درمان درگیر کرونا به صورت فعال در حال خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک هستند.

۹۰ درصد مرگ و میرها به گروه‌های پرخطر اختصاص دارد

لطفی با تاکید بر اینکه پایش صحیح و مستمر در موفقیت و تصمیم گیری‌های مهم مجموعه سلامت بسیار موثر است، افزود: ۹۰ درصد مرگ و میرها در گروه بیماران پُرخطر است که باید با افزایش اطلاع رسانی در راستای حفظ و ارتقای سلامت مادران باردار، سالمندان، کودکان و بیماران زمینه ای تلاش شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت سلامت مادران باردار و گروه های پُرخطر در استان، تامین اقلام حفاظت فردی در بحران کرونا در زمان دریافت خدمات بهداشت و درمان از سوی دانشگاه برای افراد نیازمند در اولویت کاری قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ارتقای دانش و آگاهی مردم و اهمیت رعایت موارد پیشگیرانه به ویژه گروه های پُرخطر مانند سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و ضرورت توجه عمومی نسبت به مخاطرات حضور در اجتماعات و مکان های عمومی و اهمیت حضور در منزل برای قطع چرخه انتقال این ویروس خطرناک را یادآور شد.

لطفی با بیان اینکه روز گذشته ۲۰۱۸ نمونه تست کرونا در فارس گرفته شده است، نسبت به افزایش درصد تست‌های مثبت، ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز