خبرگزاری کار ایران

در پی دیدار سالاری و نمکی صورت گرفت؛

دستور وزیر بهداشت برای رفع عقب ماندگی‌های حوزه سلامت گیلان

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۰۵۲

پس از برشمردن کاستی‌های متعدد حوزه سلامت گیلان از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وزیر بهداشت، دستور رفع عقب‌ماندگی‌های حوزه بهداشت و درمان استان را به معاونین خود ارجاع داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار اخیر خود با سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اهم اقدامات و موضوعات پیگیری شده دانشگاه را در این نشست، تبیین و تشریح کرد.

تأکید وزیر بهداشت بر پیگیری پروژه های ناتمام بهداشت و درمان گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ناتمام ماندن پروژه های عمرانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان را یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در دیدار با وزیر بهداشت برشمرد و افزود: علیرغم دستور مساعد وزیر بهداشت برای رفع کمبودهای دانشگاه‌علوم‌پزشکی گیلان و جبران عقب‌ماندگی‌های سیستم بهداشت و درمان استان، بندهایی از مصوبات به طور کامل به نتیجه نرسیده بود که این موضوع به دکتر نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآوری شد و وی دستور داد تا موضوعات پیگیری شده و دلیل عملیاتی نشدن آن نیز تشریح شود.

علوم پزشکی گیلان نیازمند حدود 650 نفر نیروی انسانی است

سالاری با اشاره به کمبود نیرو در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: با توجه به  مسائل ایجاد شده در بحران کرونا در استان و فراخوان صورت گرفته جهت بکارگیری نیروی مورد نیاز در واحد های تابعه، نیروهای به کارگیری شده در شرایط بحرانی بیماری کووید ۱۹ و سایر بخش ها، دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیازمند حدود ۶۵۰ نیروی انسانی است که در پی اعلام این نیاز، وزیر بهداشت از معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خواست تا در دوره جدید فراخوان تامین نیروی انسانی، استان گیلان به صورت ویژه دیده شود.

دستور بررسی وزیر بهداشت برای تجهیز و ارتقای زیرساخت های حوزه دانشجویی گیلان

وی یکی دیگر از کمبود های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را پایین بودن سرانه رفاهی، خوابگاهی و ورزشی دانشجویان برشمرد و افزود: وزیر بهداشت و درمان به معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دستور بررسی و مساعدت در خصوص تامین و پرداخت اعتبار به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیز و ارتقای امکانات ورزشی خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه را داده است.

تأمین تجهیزات تشخیص پزشکی گیلان، دستور موکد دکتر نمکی به معاون درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از تأکیدات مکرر وزیر بهداشت را رسالت نظام سلامت، ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم به خدمات تشخیصی درمانی و پاراکلینیکی و کاهش لیست انتظار و ازدحام مردم در مراکز خدماتی و درمانی عنوان کرد و افزود: یکی از درخواست های گیلان، دریافت مجوزهای لازم جهت تخصیص دستگاه های تشخیصی برای بیمارستان های تابعه استان نظیر CT اسکن در بیمارستان های پورسینا، ۱۷ شهریور، رازی، تالش، لنگرود، فومن ،صومعه سرا و آستانه اشرفیه، MRI در بیمارستان های پورسینا، رازی، تالش، لنگرود و لاهیجان و همچنین آنژیوگرافی در بیمارستان های رازی و پورسینا بود که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت خواست تا نسبت به این موضوع بررسی های لازم صورت گرفته و مشکلات موجود رفع شود.

نظر مساعد وزیر بهداشت برای تکمیل مراکز آزمون در سایت لاکان

 سالاری همچنین به پروژه احداث مراکز آزمون در سایت لاکان رشت اشاره کرد و گفت: ساختمان مرکز جامع آزمون دانشگاه در سایت دانشگاهی لاکان رشت با ظرفیت ۲۲۰ نفر و همچنین مرکز آزمون صلاحیت های بالینی با ظرفیت هر راند ۱۵ نفر در حال تکمیل است.

 وی با بیان اینکه سایت های مرکز آزمون لاکان ظرفیت  تبدیل شدن به قطب منطقه ای را دارند، افزود: جهت بهره برداری از این مرکز، تجهیزاتی نظیر سیستم کامپیوتری، سرور، کابل کشی شبکه و سایر موارد با برآورد ۳۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که دستور بررسی به منظور بهره برداری آن در هفته دولت از سوی وزیر به معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت داده شد.

9 کلینیک تخصصی گیلان برای تکمیل نیازمند اعتبار 530 هزار میلیون ریالی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تکمیل کلینیک های تخصصی گیلان از دیگر موضوعاتی بوده که در محضر وزیر بهداشت و  درمان مطرح و دکتر نمکی دستور بررسی و پیگیری آن را صادر کرده، گفت: علی رغم پیگیری های مکرر به عمل آمده در سالهای گذشته از ۱۰ پروژه کلینیک ویژه تخصصی، ۹ پروژه شهرستان‌های رشت، آستارا، رودسر، لاهیجان، لنگرود، آستانه، فومن، صومعه سرا و رودبار با میانگین پیشرفت ۶۵ درصد فعال هستند و جهت تکمیل نیازمند اعتباری ۵۳۰ هزار میلیون ریالی هستند.

دو معاون وزیر بهداشت پیگیر تکمیل بیمارستان 400 تخت خوابی لاکان هستند

 سالاری با اشاره بازدید از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان که از سوی وزیر بهداشت در آبان ماه سال گذشته صورت گرفت،خاطرنشان کرد: بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی لاکان تنها بیمارستان جنرال آموزشی استان خواهد بود و انتظار مردم، کارکنان و اعضای هیات علمی برای داشتن بیمارستان جنرال بسیار طولانی شده و نیازمند رایزنی های وزارت بهداشت با وزارت راه و شهرسازی است که این مهم نیز مورد توجه و عنایت دکتر نمکی قرار گرفته و و دستور پیگیری به معاونین توسعه مدیریت و درمان داده شده است.

دستور وزیر بهداشت برای صدور مجوزهای لازم در جهت توسعه فعالیت های آموزشی علوم پزشکی گیلان

وی چارت سازمانی نیروی انسانی متخصص و گروه های علمی مختلف را حداقل نیاز برای فعالیت های علمی دانشکده ها دانست و گفت: دانشکده بهداشت علوم پزشکی گیلان با چارت آموزشکده در حال فعالیت است و با وجود اینکه در چند رشته، دانشجوی کارشناسی ارشد در گروه های مختلف جذب کرده و در حال جذب نیز هست، تنها یک گروه علمی مصوب دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به نا مناسب بودن چارت سازمانی نیروی انسانی متخصص در دانشکده دندانپزشکی، گفت: دانشکده دندانپزشکی با ۱۰ گروه علمی، پذیرش دستیار در پنج رشته و پیگیری برای پذیرش دستیار در پنج رشته دیگر، فاقد چارت سازمانی مناسب است و تنها پنج گروه علمی مصوب دارد.

سالاری همچنین با بیان اینکه دانشکده داروسازی نیز فاقد چارت سازمانی است و هیچ گروه مصوبی ندارد، افزود: این دانشکده فقط با ۶ پست هیات علمی راه اندازی شده که در این موارد نیز لازم بود وزیر دستور اختصاص پست هیات علمی و ایجاد گروه های علمی مصوب متناسب با فعالیت های دانشکده‌های مختلف را صادر کند که این موضوع نیز به دکتر حق دوست و دکتر تقوی نژاد ارجاع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز